عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۴۸۷
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
از سال 1370 تا بحال 22 اجلاس سراسري نماز در كشور برگزار شده است كه تمامي آنها با پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي آغاز يا با ديدار شركت كنندگان با معظم له و سخنراني ايشان به پايان رسيده است كه نتيجه آن گردآوري تمام اين پيام ها در كتابي با نام منشور نماز بوده است.

عقیق:حجت الاسلام و المسلمين دارابي مدير كل دفتر برنامه‌ريزي آموزش‌هاي تخصصي معاونت پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي درخصوص ارتباط سازمان تبليغات اسلامي با اجلاس بيست و سوم نماز خاطر نشان كرد: حسب پيشنهاد رئيس سازمان تبليغات اسلامي مبني بر محوريت اجلاس بيست و سوم نمازبا عنوان «نماز و تعالي فرهنگي» و واگذاري مسئوليت كميته علمي و پژوهشي اين اجلاس به سازمان، كميته علمي و پژوهشي با حضور پژوهشگران و شخصيت‌هاي حقيقي و حقوقي با مسئوليت معاونت پژوهشي و آموزشي تشكيل شد و دبيرخانه آن نيز شروع به كار نمود. 

جانشين كميته علمي و پژوهشي بيست و سومين اجلاس سراسري نماز با مروري بر موضوعات ششگانه اصلي و پنجاه ويك گانه فرعي براي فراخوان مقاله اين اجلاس، بر ضرورت فضا سازي رسانه اي در راستاي اطلاع رساني حداكثري به پژوهشگران و صاحبان قلم و انديشه براي دستيابي كميته علمي به بهترين آثار تأكيد كرد.

وي در پايان  موج آفريني در كشور نسبت به مسئله نماز را ضروري دانست و افزود: قبل از اجلاس سراسري كه در هفته اول دي ماه برگزار مي‌شود، پنج  اجلاس منطقه اي را در پنج منطقه كشور طراحي نموده ايم كه از مهر ماه اين مهم انجام مي‌پذيرد تا با اقبال مطلوبي از سوي نويسندگان روبرو شويم و مقالات نيز بايستي تا پايان آبان ماه به دبيرخانه ارسال گردد.

حجت الاسلام و المسلمين دارابي استان‌هاي تهران، هرمزگان، فارس، اردبيل و كردستان را  پنج منطقه اجلاس مقدماتي  نام برد  وگفت :اصحاب رسانه با محوريت خبرگزاري مهر مي‌توانند در  عرصه موج آفريني نقش بسزائي داشته باشند تا اخبار و رويدادها به نحو مطلوبي فضاسازي و اطلاع‌رساني گردد.

*تدوین منشور نماز

در ادامه اين جلسه بابائي نماينده ستاد اقامه نماز- در گزارشي اجمالي به پيشينه برگزاري اجلاس سراسري نماز اشاره كرد و گفت: از سال 1370 تا بحال 22 اجلاس سراسري نماز در كشور برگزار شده است كه تمامي آنها با پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي آغاز يا با ديدار شركت كنندگان با معظم له و سخنراني ايشان به پايان رسيده است كه نتيجه آن گردآوري تمام اين پيام ها در كتابي با نام منشور نماز بوده است.

وي به يكي از ديدارهاي دست اندركاران امر نماز با حضرت آيت الله خامنه اي (مدظله‌العالي) اشاره كرد و گفت: در اين ملاقات ايشان تأكيد  نمودند: كار براي نماز بايد دائمي باشد و از كار كردن براي نماز خسته نشويد.

توليد بيش از 3000 عنوان كتاب و ديگر محصولات فرهنگي توسط ستاد اقامه نماز از ديگر مطالبي بود كه آقاي بابائي به آن اشاره داشت.

نماينده ستاد اقامه نماز با توجه به لزوم عنايت ويژه به نماز در عرصه تحقيقات و مطالعات يادآور شد: در تمام اجلاس سال هاي گذشته كميته علمي از محوري ترين كميته هاي اجلاس بوده است.

بابائي در ادامه به دو پيشنهاد حجت الاسلام و المسلمين خاموشي در شوراي عالي سياستگزاري نماز اشاره كرد و گفت: پيشنهاد هاي موضوع اجلاس بيست و سوم (نماز و تعالي فرهنگي) و به عهده گرفتن مسئوليت كميته علمي و پژوهشي اين اجلاس توسط سازمان تبليغات اسلامي را ايشان مطرح و اين شورا نيز آن را تصويب نمود.

در ادامه جلسه دكتر عسگري -مدير عامل خبرگزاري مهر- ضمن خوشامدگوئي به حضار، كار براي نماز را عنايتي از سوي خداوند و وظيفه فردي و تشكيلاتي خود دانست و افزود: با توجه به اينكه خبرگزاري مهر خود را متعلق به جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي مي داند، بايد در حوزه مسئوليت هاي سازمان تبليغات اسلامي فعاليت كند كه نماز شاخص ترين سرفصل اين حوزه است.

وي آمادگي خبرگزاري مهر را در انجام هر چه بهتر وظائف خود براي اجلاس سراسري نماز با فعال شدن هر چه بيشتر دفاتر استاني خبرگزاري در استان هاي ميزبان اجلاس منطقه اي و فعاليت ويژه دفتر استاني خبرگزاري در اهواز، مصاحبه با افراد صاحبنظر و انعكاس آن و... اعلام كرد.

مدير عامل خبرگزاري مهر در مورد فضا سازي وموج آفريني براي فراخوان مقالات به حضور خوب و قابل قبول نيروهاي مؤمن و حزب اللهي در عرصه رسانه اشاره كرد و اين مهم را با رايزني و تشكيل جلسات رسانه اي با آن ها قابل دستيابي دانست.

عسگري در پايان سخنانش قرار گرفتن صفحه اي با عنوان پرونده ويژه نماز در سايت خبرگزاري مهر را ضروري دانست.

آخرين بخش جلسه اختصاص به صحبت هاي دكتر دهقان -معاون خبر خبرگزاري مهر- داشت.

وي ضمن معرفي خانم خليلي -معاون اداره كل اخبار استان ها- به عنوان رابط خبرگزاري مهر براي تشكيل جلساتي با مسئول رسانه اي كميته علمي و پژوهشي اجلاس نماز در مورد پيش خبرها و زمانبندي اخبار، آمادگي اين معاونت براي تشكيل اتاق گفتگو، برگزاري نشست خبري و انعكاس مقالات و دستاوردهاي اجلاس سراسري نماز در سال هاي گذشته را اعلام كرد.

 

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین