عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۹۰
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۰
یک شاعر گفت: اشعار غنی در طول تاریخ همواره تاثیرگذار بودند و در دوره‌های مختلف فرهنگ‌سازی کرده‌اند، محورهای کنگره‌های شعر نیز بعضا مهم و با ارزش هستند اما باید توجه داشته باشیم که کیفیت را فدای رقابت نکنیم.
عقیق: منصوره دفاعی؛ خارج شدن کنگره‌های شعر از چهارچوب رقابتی را یکی از راه‌هایی دانست که می‌تواند به رشد شعر در کشور کمک کند و در این مورد گفت: اینکه کنگره‌ای با موضوع زنان برگزار شود و در آن به طور خاص به زنان و محورهایی مربوط به آنان پرداخته می‌شود خوب و مفید است اما باید توجه داشت اگر مبنای کنگره‌ها رقابت میان شاعران باشد؛ نمی‌تواند به اندازه کافی سازنده باشند، رقابت کیفیت محتوایی آثار را کم می‌کنند. ‏
 وی افزود: کنگره‌ها باید زیربنایی عمل کنند و تداوم داشته باشند و به نوعی برنامه‌ریزی شوند که در طول سال در قالب مجموعه‌ای ادبی فعالیت‌هایشان ادامه داشته باشد. اگر این کار با هدف پرورش و آموزش شاعران جوان و ترغیب آن‌ها به فعالیت در زمینه شعر صورت بگیرد تاثیر عمیقی بر فضای شعری کشور می‌گذارد.
دفاعی خواستار افزودن جنبه‌های آموزشی به کنگره شعر زنان عاشورایی شد و عنوان کرد: این کنگره می‌تواند با فراهم آوردن فضایی پژوهشی برای شاعران، برگزاری کلاس‌های آموزشی، جلسات نقد جایگاه خود را میان دیگر کنگره‌های مشابه تثبیت کند. این کنگره می‌تواند با نگاهی نو و جدید اشعار آئینی و ادبیات دفاع مقدس را از تکرار مکررات بیرون بکشد و شاعران و افراد علاقمند را به راهی هدایت کند که در ‌‌نهایت به حرکتی موثر منتهی ‌شود.
این شاعر شعر را تاریخ منظوم خواند و گفت: ادبیات آینه‌ای از طرز فکر و نگاه افراد است و می‌تواند تاریخ را به صورت منظوم روایت کند، بسیاری از اشعار در طول تاریخ همواره تاثیرگذار و قدرتمند باقی ماندند و توانستند در هر دوره‌ای فرهنگ‌ساز باشند. این محور‌ها هم به خودی خود مهم و ارزشمند هستند و انتخاب آن‌ها به جاست چرا که ما باید ارزش‌ها را زنده نگه داریم اما نباید کیفیت را فدای رقابت کنیم.


منبع: خبرگزاری ایلنا
کد خبرنگار 211007

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین