عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۶۲۷
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
فرمانده انتظامي خراسان شمالي از دستگيري فردي كه طي چندين سال اقدام به كلاهبرداري از ۳۰۰ نفر به ارزش پنج ميليارد ريال كرده بود، خبر داد.
عقیق:سردار «صفوة الله امام وردي محمدي» گفت: در پي وقوع كلاهبرداري‌هاي تلفني انجام شده از شهروندان از سال ۱۳۸۷ تاكنون، كارآگاهان پليس آگاهي استان خراسان شمالي موضوع را به صورت ويژه در دستور كار قرار دادند.

وي با اشاره به اينكه هيچ مجرمي از دست پليس در امان نخواهد بود، افزود: ماموران پليس آگاهي با همكاري اداره اطلاعات با تلاش‌هاي شبانه روزي و تحقيق و تجسس فراوان در نهايت موفق شدند فردي به هويت «م. ن» اهل يكي از روستاهاي شهرستان بجنورد و ساكن فعلي تهران را شناسايي و دستگير كنند.

فرمانده انتظامي استان خراسان شمالي افزود: متهم از سال ۱۳۸۷ اقدام به كلاهبرداري تلفني در حد وسيع كرده است.

محمدي گفت: متهم به دفاتر اسناد رسمي و پزشكان تماس گرفته و خود را نماينده سازمان حج و زيارت، هلال احمر، ايثارگران سپاه، بنياد شهيد معرفي و اذعان داشته كه «شما برنده سفر حج شده ايد» سريعا براي واريز وجه به جلوي دستگاه خودپرداز يا بانك‌هاي مربوطه مراجعه كنيد.

وي اضافه كرد: اين كلاهبردار پول را به شماره حساب خود، همسرش، فرزندان، برادرش و ديگر همدستانش در استان‌هاي ديگر به عنوان اينكه افراد نامبرده رييس كاروان هستند، واريز مي‌كرد و در اين مدت از شماره‌هاي متعدد تلفن همراه و ديگر شماره هايي كه اعلام داشته، با شهروندان تماس گرفته و پس از كلاهبرداري، اقدام به شكستن سيم كارت‌ها و گوشي‌ها مي‌كرده است.

فرمانده انتظامي استان خراسان شمالي با اشاره به شناسايي شماره حساب‌هاي متهم افزود: متهم در بازجويي‌هاي به عمل آمده به كلاهبرداري از ۳۰۰ نفر در سراسر كشور به مبلغ پنج ميليارد ريال اعتراف كرده است.

محمدي با بيان اينكه متهم سابقه دار بوده و با قرار وثيقه آزاد شده است، گفت: وي اكنون با قرار بازداشت موقت از شعبه سوم دادياري دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان بجنورد در زندان به سر مي‌برد.

وي با بيان اينكه تحقيقات از متهم همچنان ادامه دارد، افزود: در صورت وجود شاكي و كلاهبرداري با اين شگرد، مراتب را به پليس آگاهي استان خراسان شمالي با شماره تلفن ۰۵۸۴۲۱۸۲۸۳۳ اطلاع دهند.


منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین