عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۰۲۷
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
حجت الاسلام والمسلمین محمودی و کربلایی سید رضا نریمانی در هیئت فدائیان حسین(ع) اصفهان
حضرت علی(ع) می فرمایند که شوخی های بد بپرهیزید. اخلاق زیبا است که انسان وقتی دوست با اخلاق خود را می بینید خودبه خود یاد خدا می افتد...

گزارش تصویری

صوت مراسم


عقیق اصفهان مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در هیئت فدائیان حسین(ع) اصفهان با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمودی و مولودی خوانی کربلایی سید رضا نریمانی و کربلایی قاسمعلی محسنی برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام محمودی را بخوانید؛

_ روز قیامت غوغای شفاعت امام حسن(ع) است.تمام اهل بیت روز قیامت شفاعت دارند. شفاعت ها متعدد و متنوع می باشد. کسی که مشمول شفاعت حضرت زهرا می شود به شفاعت دیگر ائمه هم نیاز دارد. همه شفاعت ها اهمیت دارد. خوش به حال کسی که شفاعت چهارده معصوم شامل حالش شود. دیگر هیچ رذیله ای برای او نیست. امام حسن نزد پروردگار مقام دارند.

_  امام حسن مجتبی صاحب حوض کوثر است. هر کسی که می خواهد وارد بهشت شود باید از این حوض بنوشد تا جوان شود. بهترین زیبایی ها و نیکی ها اخلاق نیکو است. اگر می خواهیم در نظر امام حسن یک انسان زیبا و نیکو جلوه دهیم اخلاق نیکو داشته باشیم.

_ اخلاق حسنه و نیکو دو رکن دارد که اولین رکن خضوع است و دومین رکن آن خیرخواهی است.کسی که در مقابل دوست، همسر، پدر و مادر، استاد خودش خاضع نباشد او اخلاق ندارد. کسی که خضوع نداشته باشد بهری از اخلاق نبرده است. متواضع باشید. خضوع به قلب است و خشوع به جوارح است. خضوع مقدمه خشوع است.

_ خضوع حضرت زهرا را در مقابل حضرت امیرالمؤمنین به شدت مشهود است. ایشان کلامی روی کلام علی بن ابیطالب نمی گوید. اخلاق فقط خندیدن نیست.

_ کسی که می خواهد اخلاق نیکو داشته باشد باید خیرخواه باشد.آنچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند وآنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند. خیلی مهم است که انسان همان عزتی که برای خود قائل است برای دیگران هم قائل باشد. ارتباط بین همسران خیلی مهم است. انسان خودش را جای همسرش قرار دهد و هر چه را که برای خود می پسندد برای همسر هم رعایت کند.

_ حضرت علی(ع) می فرمایند که شوخی های بد بپرهیزید. اخلاق زیبا است که انسان وقتی دوست با اخلاق خود را می بینید خودبه خود یاد خدا می افتد. پیامبر و حضرت علی به شدت شوخ مزاج بودند. البته شوخی هایی که تعبیرشان پیش خودشان است.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مسعود نادری
|
UNITED STATES
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
0
3
بسیار عالی ممنون از زحماتتون
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین