عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۸۸۹
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۶
حضرت جبرئيل گفت : آنانكه ايشان (على و فاطمه و حسن و حسين (ع )) را دوست دارند، در بهشت هستند، باز سجده شكر بجا آوردم .

عقیق: حضرت صادق آل محمد(ص) فرمود: حضرت رسول اكرم(ص) در سفر كوتاهى بر شتر ماده خود سوار بودند، در مسير راه ناگاه پياده شدند، و پنج بار سجده فرمودند، سپس سوار بر شتر شدند.

همراهان پرسيدند: شما كارى كرديد كه قبلاً چنين كارى را از شما (با اين كيفيّت و كميّت) نديده بوديم ، چرا اين سجده ها را بجا آورديد؟
پيامبر اكرم(ص) فرمودند: حضرت جبرئيل از جانب خدا نزدم آمد و مژدهايى به من داد، من براى هر يك از آن مژده ها، يك سجده شكر بجا آوردم .

در بعضى از روايات ، چنين بيان شده است : رسول خدا(ص) همراه جمعى از مسلمانان ، به مسافرت رفتند، در بين سفر كه سوار بر مركب بودند، ناگاه ديدند؛ پيامبر(ص) از مركب پياده شدند و پنج سجده پشت سر هم انجام دادند، و سپس سوار بر مركب شده و به پيمودن راه ادامه دادند.

يكى از حاضران عرض كرد:اى رسول خدا! امروز چيزى(پنج سجده) از شما ديديم ، كه هرگز چنين چيزى را قبلاً از شما مشاهده نكرده بوديم ، رازش چه بود؟
حضرت فرمود: هنگام حركت ، حضرت جبرئيل نزد من آمد و مرا بشارت داد، كه على(ع) در بهشت است ، پياده شدم و سجده شكر بجا آوردم ، هنگامى كه سر از سجده برداشتم ، حضرت جبرئيل به من گفت : فاطمه(س) در بهشت است ، به سجده رفتم و سجده شكر بجا آوردم .

هنگامي كه سر از سجده برداشتم ، حضرت جبرئيل به من گفت : حسن و حسين(ع) دو آقا و جوانان اهل بهشت هستند، سجده شكر بجا آوردم .

هنگاميكه سر از سجده برداشتم ، حضرت جبرئيل گفت : آنانكه ايشان (على و فاطمه و حسن و حسين(ع)) را دوست دارند، در بهشت هستند، باز سجده شكر بجا آوردم .
وقتى كه سر از سجده بلند كردم ، جبرئيل گفت : كسانيكه دوستان آنها را هم دوست دارند، در بهشت هستند، باز سجده كرده و خدا را در سجده شكر نمودم الحمد للّه رب العالمين.

 

پی نوشت:

داستانهاى اصول كافى : 2/198

 منبع:جام

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
انصاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
0
0
الحمدلله رب العالمین
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین