عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۶۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷
در مراسم این هفته دعای کمیل در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) مطرح شد
سعی کنید صدقه زیاد بدهد چرا که از روایات برمی آید در این ماه بلا زیاد می شود لذا برای اینکه محفوظ بمانید اولا فراوان صدقه بدهید ، ثانیا این دعای سه چهار خطی که سفارش شده را در روز ده بار بخوانید ،خیلی موثر است .

مراسم هفتگی دعای کمیل ، همزمان با آخرین شب ماه محرم در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.

به گزارش عقیق ، دراین مراسم که با حضور جمع زیادی از مشتاقان اهلبیت(ع) برگزار شد ، حاج منصور ارضی به قرائت دعای کمیل پرداخت و پایان بخش مراسم نیز مدیحه سرایی و عزاداری توسط حاج سعید حدادیان بود.

در ادامه متن سخنان حاج منصورارضی پیش از قرائت دعا از نظرتان می گذرد:

 ماه محرم با همه عظمتش و همه دردهایی که بر قلوب اهلبیت (ع) و مسلمین در این ماه وارد شد ، سراسر نور و هدایت است. مردم این مصایب را دردهای خانواده خودشان می دانند و همین است که می بینید در محرم کسانی را که حتی تصور هدایتشان را هم نمی کنید جذب اهلبیت می شوند.

در ماه صفر هم سعی کنید صدقه زیاد بدهد چرا که از روایات برمی آید در این ماه بلا زیاد می شود لذا برای اینکه محفوظ بمانید اولا فراوان صدقه بدهید ، آن هم صدقه ای که گره از کار کسی بازکند ، ثانیا این دعای سه چهار خطی که سفارش شده در روز ده بار بخوانید. خیلی موثر است .

 در این دعا می خوانیم : يا شَديدَ الْقُوي‏ وَيا شَديدَ الْمِحالِ يا عَزيزُ يا عَزيزُ يا عَزيزُ ذَلَّتْ بِعَظَمَتِكَ جَميعُ خَلْقِكَ فَاكْفِني‏ شَرَّ خَلْقِكَ يا مُحْسِنُ يا مُجْمِلُ يا مُنْعِمُ يا مُفْضِلُ يا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ سُبْحانَكَ اِنّي‏ كُنْتُ مِنَ الظَّالِمينَ فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَنَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَكَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنينَ وَصَلَّي اللَّهُ عَلي‏ مُحَمَّدٍ وَ الِهِ‏ لطَّيِّبينَ الطَّاهِرينَ

این دعا دعای مهمی است . مثل سوره توبه بسم الله هم ندارد. ظاهر دعا نشان می دهد ماه صفر ماه پر بلایی است . صبر فروانی هم می طلبد. دراول دعا هم از قوت الهی کمک می گیریم دربرابر شر خلایق و همچنین خدا را با اسمایی یاد می کنیم که در دعاها کمتر استفاده شده. توسلات را هم در این ماه فراموش نکنید . در این ماه پربلا پناه بردن به اهلبیت(ع) کارها را آسان می کند.

 اول صفر کاروان اسرا وارد شام می شود. در این راه خیلی اتقات عجیبی هم افتاد که یک موردش ماجرای آن راهب است . کسی که سال ها از ظهوردین اسلام گذشته اما او هنوز مسیحی است و برای خودش کلیسایی دارد. دید کاروانی که کنار دیر او مستقر شده کاروان عجیبی است . نگهبان های کاروان همه عیاش و میگسارند اما اسرا همه از ظاهرشان معلوم است از خانواده بزرگانند. دقت که کرد دید همه سرهای روی نیزه هم نورانی هستند ویکی از سرها از بقیه نورانی تر است و سر اباعبدالله را برای یک شب گرفت.

راهبی که خط هدایت او از قبل معلوم است. در آخر هم آنطور شد که شمشیری که سال ها از پدرانش بهاو رسیده بود را کشید وجنگید و همان جابه شهادت رسید. و این دیرماندگار شد. هنوز آن سنگی که سر حضرت را روی آن گذاشته بود رویش رگه های خون پیداست. رفقا ! اگر ما را هم به همان راهبی بپذیرند برایمان کافیست. البته اگر بفهمی می بینی که هرسال در دل تو هم خون حسین (ع) می جوشد.

 کاراون این اسرا وارد شهری شد که در عین کفر بود اما این کاروان همه شهر را به هم ریخت. این منطقه ای که الان حرم حضرت رقیه است یهودی نشین بوده چرا که گفتند این ها مسلمان نیستند. هنوز هم اطراف حرم یهودی ها زیادند واین عظمت الهی است که این حرم ها را در دل محله های یهودی نشین از شر تروریست ها حفظ کرده. الان همه تروریست های عالم ، همه اشرار عالم در سوریه جمع شده ند تا یک صهیونیست جدید در منطقه ایجاد کنند. الان جنگ ، جنگ وهابیت با محبت اهلبیت(ع) است.

 البته به کوری چشم دشمنان هرسال هم حال و هوای عزاداری ها بیشتر رونق می گیرد . خدارا شکر امسال دیدید با همه تحریم های خارجی و داخلی محافل امام حسین(ع) از سال های قبل بیشتر رونق داشت . خودت هم بیشتر از سال های قبل خرج دستگاه امام حسین(ع) کردی.

در چنین وضعی کاروان وارد شهر شام شد .وضعیت چنان بر اهلبیت سخت گذشت که حضرت سجاد (ع) با اینکه همه آن جنایات را در کربلا شاهد بوده اند سه بار فرمودند : الشام الشام الشام . در چنین شرایطی  حضرت رقیه (س) گفت چنان این ها را رسوا کنم  که اوضاع تغییر کند ، کاری می کنم که معجرها برگردد ، کاری می کنم همه اموالی که از اهلبیت(ع) غارت کرده اند پس بدهند . همین هم شد. حالا تو هم از سه ساله ابی عبدالله (ع) بخواه همه چیزهای خوبی که از دست داده ای به تو برگردد . بگو چشم خوب و پراشکی داشتم ، دل پاکی داشتم ، دست پرخیری داشتم ، و باور داشته باش می توانی همه این ها را از او بگیری.

 

خدایا توفیق بده تکلیفمان را نسبت به اهلبیت(ع) انجام بدهیم.

 

حاج منصور ارضی دعای کمیل این هفته را با خواندن این ابیات آغاز کرد:

 

دست خالی آمدم ، سائل بخواهی یا نخواهی

با امیدی در زدم ، سائل بخواهی یا نخواهی

 

یک نظر وقت سحر مارا بس است ای مهربانم

پس مکن از خو ردم ، سائل بخواهی یا نخواهی

 

من سیه روی حقریم ، غافلم ، بچاره هستم

آمدم گرچه بدم ، سائل بخواهی یا نخواهی

 

سفره نیمه شبت را داده ام از دست عمری

حال محتاجت شدم ، سائل بخواهی یا نخواهی

 

دست آویزی ندارم غیر دامان کریمت

من گدای سرمدم ، سائل بخواهی یا نخواهی

 

این من و این ناله ام ، این جود و احسان تو مولا

این خطای بی حدم ، سائل بخواهی یا نخواهی

 

با تو صدها حرف دارم، ناله العفو دارم

با نوای ممتدم ، سائل بخواهی یا نخواهی

 

گر کنه کاری فقیرم ، در دلم سرمایه دارم

سائل آل احمدم ، سائل بخواهی یا نخواهی

 

من دلی دارم برای کربلا آشوب آشوب

با حسینت آمدم ، سائل بخواهی یا نخواهی


کدخبرنگار:212111


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
عباسی نیا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
4
2
اینکه حاج منصور گفته این دعا مثل سوره توبه بسم الله ندارد ، باید بگویم اکثر دعاهایی که در مفاتیح آمده بسم الله ندارد، می توانید مراجعه کنید و ببینید ، این چه تحلیلی است که ایشان داده اند!
عباسی نیا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
2
2
اینکه حاج منصور گفته این دعا مثل سوره توبه بسم الله ندارد ، باید بگویم اکثر دعاهایی که در مفاتیح آمده بسم الله ندارد، می توانید مراجعه کنید و ببینید ، این چه تحلیلی است که ایشان داده اند!
محمد میانکار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
1
3
ماشاءالله به نفس حق حاج منصور عرشی
خدا سایش و از سرمون کم نکنه

ما که هر هفته در شهرمون ری توفیق دیدن حاجی و فیض بردن از نفس حقش را داریم الحمدالله
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین