عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۶۸۶
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴
فرهنگسرای رازی، تجلیل و بزرگداشت استاد برجسته تاریخ اسلام و رجال شیعه «علی دوانی(ره)» را با حضور پژوهشگران و اساتید برجسته برگزار می‌کند.

عقیق: فرهنگسرای رازی در ادامه برنامه زندگی به سبک بزرگان، تجلیل و بزرگداشت استاد برجسته تاریخ اسلام و رجال شیعه «علی دوانی(ره)» را با حضور پژوهشگران و اساتید برجسته روز چهارشنبه 31 اردیبهشت ساعت 16 برگزار می‌کند.

در این برنامه سیدمحمد طباطبایی پژوهشگرو زندگینامه نویس، سیدمصطفی تقوی پژوهشگر و استاد دانشگاه، محمدرضا کائینی شاگرد استاد علی دوانی(ره)، موسی حقانی رئیس مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران، محمدجواد مرادی‌نیا به سخنرانی درباره استاد برجسته تاریخ اسلام و آثار وی می‌پردازند.

همچنین با حضور اعضای محترم شورای شهر، استادان، دانشجویان و دوستداران «علی دوانی»، صابر خراسانی به اجرای شعرخوانی آیینی می‌پردازد.

علامه محقق حجت‌الاسلام علی دوانی در 23 ربیع‌الثانی 1348 قمری برابر با 5 مهر 1308 شمسی در روستای دوان واقع در شمال کازرون به دنیا آمد و رشته اصلی فعالیت علمی علامه محقق شرح حال نگاری علما و دانشمندان شیعه بود و در طول عمر با برکت خود، 110 جلد کتاب در موضوعاتی چون: اصول اعتقادات، سیره معصومین(ع) تاریخ اسلام، فرهنگ و تمدن اسلامی، شرح حال علما و دانشمندان شیعه، نهضت‌های اسلامی، داستان‌های اسلامی، سفرنامه و مناقب اهل‌بیت (ع)، تألیف، تصنیف، ترجمه و یا تصحیح کرد و صدها مقاله، مصاحبه و سخنرانی در نشریات گوناگون و رسانه از خود به یادگار گذاشت.

علاقه‌مندان برای حضور در برنامه می‌توانند به پردیس سینمایی رازی واقع در خیابان هلال احمر، نرسیده به میدان رازی مراجعه و یا با شماره تلفن 55409549 تماس بگیرند.

 

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین