عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۰۸۱
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۴
حسينيه و منزلگاه بزرگ زائران اصفهاني كه در ۱۱ طبقه شامل دارالشفا، مركز خريد، نمازخانه و حسينيه در شارع قبله امام حسين (ع) در حال احداث است، براي تكميل به بودجه‌اي بالغ بر ۸۰ ميليارد تومان نياز دارد.

عقیق: حسينيه و منزلگاه زائران اصفهاني در ۱۱ طبقه شامل دارالشفا، مركز خريد، نمازخانه و حسينيه در حال احداث است كه ۷ طبقه آن به عنوان محل اسكان زائران حسيني و با هدف ارائه خدمات مورد نياز به آنان در كربلا در نظر گرفته شده است.
عبدالهادي نامليتي از خيران و متوليان اين پروژه عظيم در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج با اشاره به پيشرفت
۲۰ درصدي آن، مهم‌ترين مشكل در پيشرفت ساخت بزرگ‌ترين زائرسراي اصفهاني‌ها در كربلا را سفره‌هاي زيرزميني آب عنوان كرد.
وي با بيان اينكه سه سال است كه
۱۵ حلقه چاه به صورت شبانه‌روز، آب اين منطقه را به بيرون انتقال مي‌دهد، سرعت پيشرفت پروژه را پس از پايان ساخت طاق زيرزمين، چند برابر ارزيابي و ابراز كرد: در حال حاضر براي ساخت پروژه ۶ متر گودبرداري شده كه بتن كف و شناژبندي آن به قطر ۱/۵ متر به پايان رسيده است.
نامليتي با اشاره به انجام شمع‌سازي و شمع‌كوبي اين پروژه عظيم، ادامه داد: تاكنون
۲۷۸ شمع در زمين نصب شده كه ۹۷ شمع دور به اندازه ۱۶ متر و ۱۰ شمع هم‌سطح خيابان تا ۲۱ متر در زمين فرو رفته است؛ اين هفته هم كار آرموتور بندي آغاز و تا قبل از نيمه شعبان، كلافبندي و شناژ آن كامل خواهد شد.
پيش از اين سيدحسين رضازاده يكي از خيرين اصفهاني در همايش ستاد پشتيباني ساخت منزلگاه حسيني زوار حسيني در كربلاي معلي گفته بود كه با پيگيري‌هاي به عمل آمده و كسب مجوز‌هاي لازم براي احداث بنا در سال
۱۳۹۱، بناي قديمي تخريب و زمين براي انجام عمليات اجرايي احداث بنا آماده شد.
وي هزينه احداث اين زائرسراي بزرگ را در اوايل سال
۹۲، حدود ۸۰ ميليارد تومان تخمين زده بود كه البته عبدالهادي نامليتي كه هم‌اكنون خود در كربلا حضور دارد و بر اين پروژه نظارت مي‌كند، تخمين اين رقم را با توجه به تغيير و تحولاتي كه در نرخ ارز صورت مي‌گيرد، عاقلانه ندانست.
حسينيه و منزلگاه بزرگ زائران اصفهاني در مساحت
۲۹۰۷ و زيربناي ۲۸۹۶۴ متر مربع در ۱۱ طبقه شامل ۲۰۷ باب محل اقامت به ظرفيت ۸۶۴ تخت (۶۳ وحد مشرف به حرم)، دو طبقه حسينيه با ظرفيت ۶۰۰ نفر، رستوران و بوفه به ظرفيت ۶۰۰ نفر، فروشگاه رفاهي زائران، دارالشفاء و داروخانه، رختشويخانه، پاركينگ و محل نگهداري كودكان در خيابان شارع قبله امام حسين (ع) كربلا در حال ساخت است.
اين گزارش مي‌افزايد: نزديك
۶۰ سال پيش منزلگاه زوار اصفهاني در كربلا به نيت سكونت زائران اصفهاني و ارائه تسهيلات زيارتي در تاريخ ۸ آذر سال ۱۳۲۹ هجري شمسي در خيابان قبله در محله عباسيه غربي در فاصله ۵۰۰ متري حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسين (ع) توسط مرحوم حاج علي خرازي وقف مي‌شود.
در اين راستا
۱۴ نفر از علما و خيرين وقت بعنوان اعضاي هيات امنا با هدف نظارت عاليه بر احداث بنايي چهار حياط در دو طبقه با ظرفيت ۱۸۰ باب تعيين مي‌شوند كه اين امر در آن دوره با اقبال روز افزون مردم اصفهان و با نيت و مساعدت در امر وقف، كليه عمليات ساخت و تهيه اسباب و اثاثيه و ملزومات مورد نياز جهت اسكان زوّار، توسط شيفتگان و محبّان آستان حضرت سيّد الشهدا (ع) تأمين و تجهيز مي‌شود.
متأسفانه به خاطر سياست‌هاي معاندانه رژيم بعثي و ممنوعيت ورود زائران ايراني به عراق، اين منزلگاه توقيف و تصرّف مي‌شود كه پس از پيگيري‌هاي مستمر و تشكيل دادگاه‌هاي متوالي توسط متوليان، دادگاه حقوقي كربلا در تاريخ
۲۰ آذرماه سال ۱۳۸۶ سند توليت منزلگاه را كه پيشتر از سوي مديركل اداره دارايي عراق تاييد شده و از همه مهمتر مزيّن به مهر تصديق آيت‌الله سيستاني بود را تصديق مي‌كند.










منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین