عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۷۶۰
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۶
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در ادامه پاسخ به شبهات دشمنان اسلام درباره امام حسين (ع)، با اشاره به روايتي از پيامبر اكرم (ص)، معيار گزينش پيامبران الهي براي نبوت را پذيرفتن ولايت پيامبر آخرالزمان (ص) و ولايت علي بن ابي طالب (ع) اعلام كرد.

عقیق: حجت الاسلام اويسي، سخنران نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در جمع پرشور زائران قمر بني هاشم (ع) در سرداب حرم مطهر و در ادامه سلسله مباحث پاسخ به شبهات دشمنان اسلام درباره امام حسين (ع)، به تبيين آيه ۱۳ سوره قمر پرداخت و داستان ساختن كشتي به امر الهي توسط حضرت نوح (ع) را مطرح كرد.
وي در ادامه با بيان ارتباط اولين پيامبر اولوالعزم با حضرات معصومين (ع)، گفت: دوران نبوت حضرت نوح (ع) براساس نص صريح قرآن
۹۵۰ سال بوده است كه در اين مدت تنها ۴۰ و در برخي منابع ۷۰ نفر به سخنان ايشان ايمان آوردند و بقيه به امر الهي مستوجب عذاب شدند.
سخنران نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا افزود: خداوند متعال به حضرت نوح (ع) امر كرد كه مدتي را به قطع كردن درخت ساج بپردازد و پس از آن به ساختن كشتي اقدام كند كه در اين زمان حضرت جبرئيل (ع) نازل شد و روش ساخت كشتي را به نوح نبي آموزش داد.
وي ادامه داستان ساخت كشتي از سوي نوح (ع) را با اشاره به روايتي از پيامبر اكرم (ص) بيان كرد و گفت: حضرت جبرئيل (ع) از بهشت صندوقچه‌اي را آورد كه
۱۲۹ هزار ميخ در آن بود؛ حضرت نوح (ع) تمام ميخ‌ها را با آموزش از حضرت جبرئيل (ع) به كشتي زد تا اينكه ۵ ميخ متفاوت در صندوقچه باقي ماند.
حجت الاسلام اويسي ادامه داد: از هر
۵ ميخ، نور روشنايي مي‌داد كه همين امر سبب تعجب حضرت نوح (ع) شد تا ينكه از جبرئيل (ع) فلسفه اين موضوع را پرسيد و فرشته الهي درباره ميخ اول گفت كه اين ميخ را بايد به نام نامي پيامبر آخرالزمان محمد مصطفي (ص) به سمت راست جلوي كشتي بزني.
وي با بيان اينكه حضرت جبرئيل (ع) درباره ميخ دوم گفت كه بايد به نام نامي علي بن ابي طالب (ع) به سمت چپ جلوي كشتي زده شود، معيار گزينش پيامبران الهي براي نبوت را مورد سؤال قرار داد و پاسخ گفت: پيامبر اكرم (ص) در معراج از پيامبران الهي اين سؤال را مي‌پرسد كه جميع پيامبران بدون استثنا پاسخ مي‌دهند، ما ولايت شما و ولايت علي بن ابي طالب (ع) را پذيرفتيم.
سخنران نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در ادامه پاسخ جبرئيل (ع) به حضرت نوح (ع) اظهار داشت: ميخ سوم با نام نامي حضرت فاطمه (س) سمت راست جلوي كشتي، ميخ چهارم با نام نامي امام حسن مجتبي (ع) و ميخ پنجم با نام نامي امام حسين (ع) بايد در كنار ميخ كه به نام پدرش زده شده است، زده شود.
وي با بيان اينكه آخرين ميخ كمي با ديگر ميخ‌ها متفاوت بود و آن خوني بود كه به برداشتن آن دست حضرت نوح (ع) را رنگين كرد، گفت: وقتي حضرت نوح (ع) سرّ اين ماجرا را از جبرئيل (ع) پرسيد، وي پاسخ داد و داستان امام حسين (ع) را براي او تعريف كرد كه پيامبر خدا پس از گريه فراوان، قاتلان اباعبدالله الحسين (ع) را نفرين كرد.
گفتني است، مراسم سخنراني و عزاداري نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا كه در سرداب حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) برگزار شده بود با مديحه‌سرايي احمد واعظي از مداحان اهل بيت (ع) پايان يافت.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین