عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۷۵۹
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۳
در همایش طلاب و روحانیون عمره‌گزار مطرح شد؛
معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه گفت: بسیاری از علمای وهابیون اطلاعات درستی از شیعه ندارند و با این دیدگاه‌ها با شیعیان دشمنی می‌کنند و بسیاری از این دشمنی‌ها از جهل آن‌ها است.

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی در همایش طلاب و روحانیون عمره‌گزار سال 93 با بیان این‌که خداوند را شاکریم که این توفیق را نصیب شما کرده است، گفت: امیدواریم که این سفر مورد قبول خداوند قرار بگیرد.

وی با اشاره به این‌که نزدیک به یک سال است که برای این سفر برنامه‌ریزی می‌شود،‌ ادامه داد: از تمام کسانی که برای به خوبی برگزار شدن این سفر تلاش کردند، تشکر کنم.

معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه با بیان این‌که این سفر بسیار مهم است،‌ عنوان کرد: در این سفر برای همه دعا کنید و از خداوند سربلندی همه مسلمانان را بخواهید.

وی با اشاره به اهداف این سفر گفت: ایجاد تحول روحی، معرفی مکتب اهل‌بیت (ع) و معرفی اسلامیت جمهوری اسلامی به بقیه امت اسلامی از جمله اهداف این سفر مهم و نورانی است.

زمانی با اشاره به این‌که تمام احکام دین اسلام تاثیری بر انسان دارند، خاطرنشان کرد: مناسک عمره یک الگوی خودسازی بوده که پالایش کننده تمام ناخالصی‌های تمام وجود انسان است.

وی با بیان این‌که حج و عمره‌ای قبول است که این تاثیر را در انسان داشته باشد، تصریح کرد: امام سجاد (ع) فرموده‌اند که اگر پس از حج تحول روحی به وجود نیاید حج مورد قبول خداوند نیست.

معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه به تغییر لباس در احرام اشاره کرد و گفت: با هر پستی که باشید باید لباس خود را عوض کنید و بپذیرید که مانند تمام مردم هستید و باید تا آخر عمر نیز چنین باشید.

وی با اشاره به غسل احرام اظهار کرد: در آن لحظه وقتی آب بر بدن می‌ریزید باید به خدا توجه کنید و نباید شتاب داشته باشید و به اثر روحی آن نیز توجه داشته باشید.

زمانی با بیان این‌که اصل عمره تحولات روحی است، گفت: کتاب‌های زیادی در مورد اسرار و فلسفه حج داریم که پیشنهاد می‌کنم که آن‌ها را فراهم کرده و همراه داشته باشید و مطالعه کنید.

وی با اشاره به هدف دوم از حج عنوان کرد: برنامه عمره شکوهمندترین و بزرگ‌ترین همایش دینی در تاریخ بشریت است.

معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه با بیان این‌که خداوند برای این تجمع بزرگ اهدافی در نظر گرفته است، گفت: یکی از اهداف در این اجتماع می‌تواند معرفی مکتب اهل‌بیت (ع) باشد.

وی با اشاره به اینکه ما 2 گروه مخالف مذهبی داریم که در حج با آن‌ها مواجه می‌شویم، عنوان کرد: در برخورد خود باید مکتب اهل‌بیت(ع) را معرفی کنیم ولی در این کار بحث و مجادله نکنیم.

زمانی با بیان این‌که شیعیان نسبت به اهل سنت متعادل هستند، گفت: ما می‌توانیم اهل سنت را به سمت مکتب خود جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه اکثریت اهل سنت دارای محبت به اهل‌بیت (ع) هستند، تصریح کرد: جمع کثیری از آن‌ها برای اهل‌بیت (ع) نسبت به خلفا برتری قائل هستند.

معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه تصریح کرد: وظیفه ما است که با تبلیغ عملی توجه همه را به سوی اهل‌بیت (ع) جلب کنیم و از این طریق وظیفه تبلیغ خود را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اهل سنت نسبت به شیعه ناآگاه هستند و نسبت به شیعه شبهه دارند و باید آن‌ها را آگاه کرد.

زمانی با بیان این‌که دشمنان شیعه 2 طیف هستند، گفت: دشمنان شیعه وهابیون و یک سری غیروهابیون هستند که به دلایلی نسبت به شیعه دشمنی دارند و شیعیان را مشرک می‌نامند.

وی افزود: حتی بسیاری از علمای وهابیون اطلاعات درستی از شیعه ندارند و با این دیدگاه‌ها با شیعیان دشمنی می‌کنند و بسیاری از این دشمنی‌ها ناشی از جهل آن‌ها است.

معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه با بیان این‌که بسیاری از مشکلات مسلمانان مانند وجود تکفیری‌ها از گروه غیروهابیون است، گفت: انگیزه اصلی این گروه از بعضی از گروه‌های تند شیعی و همچنین کارشکنی استکبار ناشی می‌شود.

وی تصریح کرد: شبکه‌هایی به نام شیعه به مقدسات اهل تسنن بدگویی کرده و موجب می‌شوند که جریان‌هایی مانند تکفیر به وجود بیاید.

زمانی عنوان کرد: این گروه باعث شده‌اند که متعصبان سنی تبدیل به تکفیری‌ها شوند که این مشکل از 2 منبع یعنی جریان‌های تند شیعه و استکبار جهانی سرچشمه می‌گیرد.

وی با بیان این‌که راهکار ما تبری از این حرکت‌های تند است، گفت: باید از هر حرکت تندی پرهیز کرد.

معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه با بیان این‌که اصل اول در حج احترام است، عنوان کرد: محبت کردن به همه مسلمان‌ها بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به هدف سوم از حج ادامه داد: اکثریت مسلمانان جهان به اسلامیت نظام ایران اعتقاد دارند ولی باز هم در جاهایی احتیاج به تبلیغ دارد.

زمانی با بیان این‌که تعبد و التزام دینی شیعه به احکام اسلام باید نشان داده شود، گفت: قرائت قرآن، شرکت در نماز جماعت و نگذاشتن قرآن بر روی زمین از مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین