عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۵۴۸
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۳
کتاب «شیعه درست فهمیده نشده است» تالیف شیخ عبدالمومن دالاهو، در مسجد مجتمع فرهنگی فتح المبین شهر آکرای پایتخت غنا رونمایی شد.

عقیق: مراسم رونمایی از کتاب «شیعه درست فهمیده نشده است» تالیف شیخ عبدالمومن دالاهو، از سوی رایزنی فرهنگی ایران در مسجد مجتمع فرهنگی فتح المبین شهر آکرا برگزارشد.

در این مراسم، شیخ عبدالمومن در خصوص تالیف کتاب شیعه گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) که عزت را به ما مسلمانان برگرداند به ایران سفر کردم و از نزدیک طی 12 سال تحصیل در حوزه علمیه قم با مکتب اهل بیت(ع) و شیعه آشنا شدم تا آنکه به عنوان حجة الإسلام و المسلمین توسط مرحوم آیت‌الله العظمی محمد علی اراکی معمم شدم. وقتی به شهر خود برگشتم، وهابیون همواره به مکتب شیعه اتهامات بی‌اساسی را وارد کرده‌اند که هیچ‌کدام از آنها وارد نیست؛ این اتهامات فقط بین مسلمانان دشمنی و اختلاف ایجاد می کند. من وظیفه خود دانستم تا به این اتهامات بی پایه با توجه به فرهنگ آفریقایی که در آن بزرگ شدم جواب بدهم تا آنان نتوانند از جهل جوانان ما سوء استفاده کنند و آنان را از مکتب اهل بیت پیامبر(ص) دور نگه دارند.

وی ادامه داد: در این اثر سعی شده است از منابع اهل سنت استفاده و استاندارهای یک اثر علمی تا آنجا که در توان نویسنده بوده رعایت و از هر گونه اهانت و ناسزا پرهیز شود. متاسفانه اتهامات ناجوانمردانه فرقه های افراطی زمینه بدفهمی، بدگمانی و دشمنی را بین مسلمانان فراهم می کند؛ این اثر گامی است کوچک برای برطرف کردن این اتهامات و ایجاد حفظ وحدت و فهم یکدیگر و همزیستی مسالمت‌آمیز بین فرقه‌ها و گروه‌های اسلامی.

وی ادامه داد: ما وظیفه نداریم کسی را به فرقه خود دعوت کنیم و من هیچوقت چنین نکرده ام، لکن وظیفه داریم حقایق را بازگو کنیم تا مردم بتوانند خود درست تصمیم بگیرند و صحیح قضاوت کنند. آنچه در این اثر پیگیری شده است فراهم نمودن اطلاعات برای داوری صحیح در باره مکتب اهل بیت(ع) است. در عین حال، در دورانی که ما زندگی می کنیم هیچ چیز مهمتر از حفظ وحدت و عزت مسلمانان نیست. امیدوارم توانسته باشم بخشی از وظایف دینی خود را در روشنگری دینی انجام داده و این تلاش مورد رضای خداوند متعال واقع شده باشد.

 

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین