عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۶۰۳
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۹
رییس سازمان دارالقرآن الکریم:
قره شیخلو گفت: تقدیر از کسانی که بیش از ۳۰ سال عمر خود را به پای قرآن گذاشته اند، در واقع تجلیل از خود قرآن کریم است.

عقیق: مهدی قره شیخلو، رییس سازمان دارالقرآن الکریم در هشتمین مراسم تکریم چهره های قرآنی و آیین پایانی اولین دوره مسابقات قرآنی تلاوت و دومین دوره مسابقات قرآنی تسنیم که جمعه 2 اسفند در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ تقدیر از خادمان و عرصه قرآن کریم گفت: تکریم اهل قرآن، تجلیل خود قرآن کریم است؛ کسانی که بیش از 30 سال عمر خود پای آموزش کتاب الهی صرف کرده اند، هر چند به میزان اندک، باید قدردان زحمات آنها باشیم.


وی با اشاره به ماموریت‌های سازمان دارالقرآن در چند حوزه ، تصریح کرد: اولین ماموریت این سازمان توسعه آموزش‌های قرآنی است که بر این اساس افرادی که سه دهه سابقه فعالیت قرآنی دارند را شناسایی و از آنها تجلیل و تکریم می‌کنیم، همچنین هر ساله در راستای توسعه آموزش‌های قرآنی از قاریان و حافظان کلام وحی که در آن سال صاحب رتبه بین‌المللی می‌شوند، تجلیل به عمل می‌ آید.


رییس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به مأموریت ساماندهی مشارکت‌های مردمی در حوزه فعالیت‌های قرآن عنوان کرد: امسال در راستای ترویج فرهنگ عموی قرآن و مشارکت مردمی، شش موسسه قرآنی مردم نهاد در هشتمین مراسم تکریم چهره های قرآنی تجلیلی می شوند.
وی افزود: یکی از افتخارت سازمان دارالقرآن گسترش حوزه های فعالیت قرآنی مردم نهاد است که بیش از 2 هزار موسسه قرآن و 2 هزار و 5000 خانه قرآنی روستایی درحال فعالیت هستند.


قره شیخلو تصریح کرد: نظارت بر چاپ قرآن و صدور مجوز یکی از مأموریت های سازمان بوده که بیش از 25 سال در این بخش فعالیت دارد و امسال نیز برای اولین بار از برنرین مصحح قرآن کریم تجلیل به عمل می آید.
وی با اشاره به آیین پایانی مسابقات قرآنی تلاوت و تسنیم گفت: مراسم اختتامیه اولین دوره مسابقات قرآنی تلاوت با رویکرد جدید و دومین دوره مسابقات قرآنی تسنیم در بین 30 دستگاه فرهنگی کشور همزمان با هشتمین مراسم تکریم چهره های قرآنی برگزار می شود.


قره شیخلو عنوان کرد: سوق دادن قاریان و حافظان قرآن کریم به سوی مفاهیم و ترجمه آیات الهی از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی تلاوت بوده که در این رقابت ها از هر حافظ سه سوال مفاهیمی پرسیده می شد و قاریان ضمن ارائه تلاوت خود به صورت حفظ ملزم به تلسط بر مفاهیم 5 جزء قرآن بودند.
رییس سازمان دارالقرآن الکریم با بیان این که تکریم از اهل قرآن، تکریم از قرآن کریم است، اظهار کرد: وظیفه ما ایجاب می‌کند که از کسانی که بیش از 40 سال در فعالیت‌های قرآنی زحمت کشیده‌اند، قدردانی کنیم و یادآور شویم که ما در سازمان دارالقرآن متوجه تلاش‌ها و زحمات این عزیزان هستیم.
رئیس سازمان دارالقرآن‌ در پایان خاطرنشان کرد: از همه مدیران تبلیغات اسلامی استان‌ها و مسئولان دارالقرآن‌های سراسر کشور که بار اصلی سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان دارالقرآن بر عهده آنان است، نیز تشکر می‌کنم.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین