عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۸۱۶
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹
رئیس دبیرخانه همایش سبک زندگی اهل بیت(ع) از برپایی این همایش در اوایل تابستان سال آتی خبر داد و گفت: بیش از ۲۵۰ چکیده مقاله تاکنون برای این همایش ارسال شده است.

عقیق: مسعود معینی‌پور مسئول دبیرخانه همایش علمی ـ پژوهشی سبک زندگی اهل بیت (ع) که سال آینده از سوی مجمع جهانی اهل بیت (ع) برگزار می‌شود گفت:‌ این همایش چند هدف اصلی را دنبال می‌کند، اگر قرار باشد سبک زندگی ما تغییر کند بهترین نسخه و الگوی ما اهل بیت (ع) هستند به این دلیل که چون اهل بیت شئون قدسی و آسمانی دارند و از منزلت والایی برخوردارند و به دلیل اعتقاد ما به عصمت و زندگی زمینی آنها بین مردم تمام حرکات و سکنات و رفتار و گفتار آنها الگوی زمینی زندگی آنهاست.

وی در ادامه افزود: ما یک مشکلی در مواجه با اهل بیت (ع) داریم آن هم اینکه تصور می‌کنیم گذر زمان باعث می‌شود نسخه‌ای که اهل بیت در قالب رفتار و گفتار و مواجهات خود با پدیده‌های فردی و اجتماعی داشتند، برای امروز کاربرد ندارد در حالیکه اهل بیت (ع) تمام رفتارشان مبتنی بر اصول موضوعه و ثابت‌هایی است که این ثابت‌ها چارچوب عملی و گفتاری و مواجه آنها با پدیده‌های‌ فردی و اجتماعی را مشخص می‌کند ما می‌توانیم با کشف این اصول قواعد فرازمانی و مکانی داشته باشیم و این کار بسیار مهمی است.

مسئول دبیرخانه همایش سبک زندگی اهل بیت (ع) اظهار داشت: زمانی که ما درباره قرآن صحبت می‌کنیم باید بدانیم کار ویژه قرآن ارائه چارچوب زندگی و ورود به عرصه‌های مهمی است که در این زمان هم موضوعیت دارد براساس قاعده ترویج زمانی که یک نکته‌ای مطرح یا سؤالی در جامعه پدید بیاید معمولاً خدا و اهل بیت (ع) درباره آن مباحثی را مطرح کرده‌ و پاسخ‌هایی داده‌اند که ما می‌توانیم به تناسب اتفاقات پاسخ‌هایی را برای رفتار فردی و اجتماعی انسان ارائه کند و ما هم از آنها نسخه‌برداری کنیم.

وی در ادامه افزود: فراخوان همایش مشخص شده که چکیده مقالات تا پایان دی و اصل مقاله پایان اسفند ماه مهلت داشته و اوایل تابستان هم به احتمال زیاد همایش در تهران یا قم برگزار می شود.

مجری برنامه «زاویه» درباره پنج محور اصلی این همایش گفت: نخست مفاهیم، اصول و مبانی مربوط به سبک زندگی اهل بیت، دوم سبک زندگی فردی اهل بیت (ع)، سوم سبک زندگی معنوی و عبادی اهل بیت، چهارم سبک زندگی و سیره اهل بیت در عرصه جامعه سازی (خانواده، اقتصاد، سیاست و حکومت ، تعلیم و تربیت، سلامت و بهداشت و محیط زیست) پنجم اندیشه و سیره اهل بیت (ع) در توصیف بنیان تمدنی ایران محورهای اصلی همایش است. آدرس ایمیل ارسال مقالات Sabkezendegi93@gmail.com است.

 

منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین