عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۰۷۱
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۴
آيا به شما خبر دهم که بدترين شما کيست؟ عرض کردند: آري اي رسول خدا(ص)! حضرت فرمود: کسي که ياري اش را از مردمان باز دارد و زيردستش را بزند و براي خودش تنها توشه تهيه کند.

عقیق:امام باقر(ع) فرمود که رسول خدا(ص) براي مردم خطبه اي خواند و فرمود: آيا به شما خبر دهم که بدترين شما کيست؟ عرض کردند: آري اي رسول خدا(ص)! حضرت فرمود: کسي که ياري اش را از مردمان باز دارد و زيردستش را بزند و براي خودش تنها توشه تهيه کند.
مردم از اين سخن پيامبر(ص) چنين پنداشتند که خداوند بدتر از چنين کسي نيافريده است. سپس پيامبر(ص) فرمود: آيا شما را به بدتر از اين کس خبردار کنم؟ عرض کردند: آري اي رسول خدا(ص)! فرمود: کسي که اميد خير از او داشته نمي شود و از شرش ايمني نيست.
باز مردم گمان کردند که خداوند بدتر از چنين کسي نيافريده است. سپس پيامبر(ص) فرمود: آيا به شما به بدتر از اين هم خبر دهم؟ عرض کردند: آري. حضرت فرمود: کسي که بسيار هرزه گو و بدزبان است و هرگاه نام مومني نزد او برده مي شود، وي را لعنت مي کند و هرگاه نزد مومنين از او ياد شود، آنان نيز بر او لعنت مي فرستند.
امام باقر(ع) همچنين فرمود که رسول خدا(ص) فرموده است: بر پنج کس من و هر پيامبري که دعايش پذيرفته و مورد قبول درگاه الهي است، لعنت مي فرستيم: آن که در کتاب خدا چيزي بيفزايد، آن که سنت و روش مرا ترک کند، آن که قضا و قدر الهي را دروغ بداند، آن که درباره خاندان من آن چه را خداوند حرام کرده است حلال بداند (احترام خاندان مرا رعايت نکند) و آن که غنيمت را براي خود برگزيند و آن را بر خود حلال بداند.


منبع:افکار نیوز

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین