عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۵۸۹
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی؛
مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به کاروان‌بندی زودتر عمره‌گزاران و حجاج نسبت به سال‌های قبل، گفت: از این فرصت برای آموزش بیشتر و آماده‌سازی روحی زائران استفاده می‌شود.

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی، مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه زائران کاروان‌های عمره مفرده(در مرحله دوم اعزام) و کاروان‌های حج تمتع سال آینده زودتر از سال‌های قبل مشخص می‌شود، گفت: یکی از دلایلی که سازمان حج و زیارت و حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت به دنبال کاروان‌بندی زودتر زائران بودند در اختیار داشتن زمان بیشتر برای آماده کردن زائران برای این سفرها است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این مدت صرف آموزش‌های غیرحضوری زائران خواهد شد، گفت: آموزش‌های مجازی گسترش داده می‌شود تا بتوانیم از این فرصت برای آمادگی روحی زائران استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام احمدی در پاسخ به این سؤال که آیا تعداد جلسات آموزش حضوری نیز افزایش پیدا خواهد کرد؟ گفت: قصد نداریم تعداد جلسات را افزایش دهیم بلکه تلاش می‌شود از سایر شیوه‌های آموزشی مانند کلاس‌های غیر حضوری، فرستادن جزوه، توسعه آموزش مجازی و ارائه بسته‌های اموزشی که در سامانه قرار داده می‌شود به عنوان مکمل کلاس‌های حضوری استفاده کنیم.

وی از برگزاری مراسم‌های ویژه مناسبت‌های ماه ربیع‌الاول در هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی و دفتر بعثه مقام معظم رهبری در مکه و مدینه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه وهابیت اجازه برگزاری هیچ‌‌گونه مراسمی را حتی به مناسبت میلاد حضرت رسول(ص) در مسجد‌الحرام و مسجد‌النبی(ص) نمی‌دهد به همین دلیل این مراسم‌ها در محل هتل‌ها و دفتر بعثه برگزار می‌شود.

منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین