عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۱۶۵
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶
مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور;
مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به حدیث ثقلین گفت: آن حضرت فرمودند من در میان شما امتم، دو چیز گرانبها به یادگار می‌گذارم کتاب خدا و عترتم(اهل بیت)، و تا زمانی که به این دو تمسک بجویید گمراه نخواهید شد.

عقیق: حجت‌الاسلام محرمعلی فراشی اظهار کرد: عالی‌ترین و برجسته‌ترین منادی وحدت، پیامبر اکرم(ص) است.

وی با اشاره به این‌که «بهترین ارمغان آن حضرت قرآن کریم است» افزود: آیات نورانی قرآن حکایت از وحدت، همدلی و صفوف به‌هم فشرده مسلمین در عرصه‌های مختلف زندگی دارد.

فراشی با بیان آیه 103 سوره آل عمران که می‌فرماید "همگی به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید و ..." گفت: این آیه مصداق بارز وحدت جامعه اسلامی است.

وی برجسته‌ترین ویژگی پیامبر اکرم(ص) را خلق نیکو دانست و عنوان کرد: خداوند در آیه چهار سوره قلم «وَإِنَّکَ لَعَلی خُلُقٍ عَظِیمٍ؛ و راستی که تو را خویی والاست» از اخلاق نیکوی پیامبر به بزرگی یاد می‌کند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بهترین الگو و اسوه را بهره‌گیری از سیره و سنت آن حضرت بیان کرد و ادامه داد: در حدیثی از رسول مکرم اسلام(ص) آمده که «من برای تکمیل فضائل اخلاقی مبعوث شده‏‌ام«.

وی با اشاره به این‌که «نبی مکرم اسلام(ص)، سرسلسله انبیاء و نتیجه و خلاصه تمام خلقت است» تصریح کرد: آن حضرت سیره و سنت خود را به عنوان میراث به اهل بیت(ع) منتقل کردند و اهل بیت هر چه دارند از ایشان دارند.

فراشی در ادامه با اشاره به حدیث ثقلین خاطرنشان کرد: آن حضرت فرمودند من در میان شما دو چیز گرانبها به یادگار می‌گذارم کتاب خدا و عترتم(اهل بیت)، و تا زمانی که به این دو تمسک بجویید گمراه نخواهید شد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در پایان از کتاب قرآن و اهل بیت پیامبر به عنوان دو میراث ماندگار یاد کرد و یادآور شد: این دو امانت، بزرگترین دستاورد رسول اکرم(ص) در میان مسلمانان است.

منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین