عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۱۱۲
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۸
رییس ستاد اقامه نماز گفت: وقف ارتباط نسل گذشته و آینده و تطهیر روح است و آثار دنیایی دارد، زیرا اگر کسی به دیگران کمک کند خدا گره‌ها را در زندگی او باز می‌کند.

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در همایش "همه واقف باشیم" با بیان این‌که «وقف، معامله با خدا است» گفت: خداوند جنس کم می‌خرد، گران می‌خرد به بهشت می‌برد و او جنس معیوب را می‌خرد.

وی ادامه داد: وقف مصداق برکت است، البته این عمل تنها برای پولدار‌ها نیست، برای یک طلبه و یک دانشجو نیز هست. من خودم 3 هزار سخنرانی را در سی‌دی وقف کردم و قفل آن را نیز برداشتم تا همه از آنها استفاده کنند پس با یک سی‌دی و کتاب هم می‌شود وقف کرد.

این استاد تفسیر قرآن کریم با اشاره به این‌که «وقف نشانه عشق به مردم،‌ مکتب و خدا است» گفت: وقف علامت صداقت و سیره اولیاء است و فانی را باقی می‌کند، بنابراین اگر وقف کردیم معلوم می‌شود حب دنیا را از دلمان بیرون کرده‌ایم آنهایی که وقف نمی‌کنند سرمایه‌هایشان را با خود به گور نمی‌برند پس چه بهتر که با وقف کردن آن اموال آنها را ماندگار کنیم.

قرائتی با بیان این‌که «حدود 500 آیه در واژه‌های مختلف راجع به انفاق داریم» افزود: وقف یعنی فقرزدایی و کمک به تبلیغ و تعدیل ثروت و ذخیره برای قیامت و جبران عقب‌ماندگی‌ها. وقف تشکر عملی، نشانه انصاف و کمک بی‌منت است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور همچنین با اشاره به این‌که «وقف چند مشکل اساسی را حل می‌کند» گفت: عمر کوتاه،‌ توشه کم،‌ راه طولانی قیامت و خطرهای زیاد با اهداف بلند کار سختی است، اما با وقف این مشکلات حل می‌شود وقف موجب محبوبیت و باعث صرفه‌جویی می‌شود.

این استاد درس‌هایی از قرآن با بیان این‌که «سه گروه همواره مانع وقف و انجام کارهای نیک برای انسان هستند» گفت: براساس آیات قرآن کریم منافقین،‌ شیطان و افراد نااهل سه مانع بر سر راه وقف و انجام کارهای نیک هستند.

قرائتی همچنین با توصیه به مدیران و کارکنان اوقاف اظهار کرد: ابتدا از خودتان شروع کنید، پول بگیرید اما با نیت پول کار نکنید خودتان را وقف کنید اگر من در اوقاف مسوول بودم اجبار می‌کردم تمام روحانیون یک دوره تفسیر را با هم مباحثه کنند زیرا شما باید قرآن را از مهجوریت در بیاورید.

وی با بیان این‌که «وضع تبلیغ ما وضع خوبی نیست و باید فکر اساسی برای آن بکنیم» افزود: در خرج بودجه‌ها مراقب باشیم و براساس روایات به گونه‌ای خرج کنیم که بتوانیم آن را در نماز جمعه و در حضور مردم بیان کنیم. تا واجب است کار مستحب نکنیم.

قرائتی تصریح کرد: به سبب عملکردی که در زمان شاه با موقوفات صورت گرفت امروز مردم به اوقاف اعتماد ندارند، لذا باید با عملکرد خود این اعتماد را به مردم برگردانیم.

رییس ستاد اقامه نماز در پایان گفت: امروز به برکت خون شهدا فرصت خوبی فراهم شده که باید کار کنیم و بدانیم که فرصت از دست خواهد رفت و باید از این فرصت استفاده کنیم.


منبع:ایسنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین