عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۰۶۷
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۹
رئیس بنیاد بین المللی غدیر بر لزوم حفظ نهج البلاغه توسط مردم تاکید کرد و گفت: نهج البلاغه مافوق کلام بشر و دون کلام خالق است.

عقیق: آیت الله ابوالقاسم خزعلی، رئیس بنیاد بین المللی غدیر در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فارس گفت: مردم فارس مردمی هوشمند و ولایتمدارند.
رئیس بنیاد بین المللی غدیر نهج البلاغه را مافوق کلام بشر و دون کلام خالق خواند و تصریح کرد: عظمت این کتاب ارزشمند اسلامی تا این حد است که یک ادیب و دانشمند مسیحی بطور پنهانی آن را حفظ کرده است و در خاطرات خویش نوشته است: "ای کاش دنیا در هردوره ای به جای این جمعیت یک علی به ما می داد."

وی با اشاره به اینکه این کتاب بزرگ شامل خطبه ها، نامه ها و کلمات قصار هستند که هر کدام یک دنیا اعجاز و کرامت را می توان از آن دریافت کرد، یادآور شد: باید برای شناخت امام علی(ع) ببینید که اشخاص بزرگ در خصوص این مرد آسمانی چگونه سخنوری می کنند، حتی معاویه که دشمن امام به شمار می رفت نیز به تصدیق امام علی(ع) زبان گشوده است.

آیت الله خزعلی بر لزوم حفظ نهج البلاغه توسط مردم تاکید و تصریح کرد: حفظ قرآن به مراتب از حفظ نهج البلاغه راحت تر است.

خاطر نشان می شود، در پایان این مراسم از کتاب نهج البلاغه نفیس خاندان اشرف الکتاب ارسنجانی که در اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی نگاشته شده است رونمایی شد، آثار دیگر این خاندان همچون یکصد جلد قرآن نفیس در موزه های گلستان، آستان مقدس رضوی، عتبات عالیات و کتابخانه ملک موجود است.

شایان ذکر است، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فارس از تاریخ 14 الی 20 دی در محل‌‌ نمایشگاه های بین المللی شیراز، واقع در شهرک گلستان این شهرستان بر پا خواهد بود.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین