عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۱۰۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱
وزیر حج عربستان مطرح کرد؛
موسم عمره از ابتدای ماه صفر جاری شده و تا 15 شوال سال آینده ادامه دارد

عقیق: بندر بن محمد حجار، وزیر حج عربستان از سازماندهی جدید در خصوص ورود عمره گزاران بر اساس ماهها و روزها به منظور جلوگیری از ازدحام عمره گزاران در صحنهای حرم شریف مکی خبر داد به طوری که تعداد عمره گزاران از 500 هزار نفر در هیچ یک از روزهای ماه مبارک رمضان در مکه مکرمه و مدینه منوره فراتر نرود.

حجار خاطر نشان کرد: وزارت حج عربستان، صدور روادید عمره را نیمه ماه مبارک رمضان پس از دریافت روادید عمره از طریق شبکه اینترنت متوقف می کند.

موسم عمره از ابتدای ماه صفر جاری آغاز شده است و تا 15 شوال آینده ادامه دارد.

وزیر حج عربستان که به مناسبت آغاز موسم جدید عمره از ابتدای ماه صفر جاری سخن می‌گفت، افزود: وزارت حج عربستان توانسته است در چارچوب سازماندهی رسمی، پدیده خودداری عمره گزاران از بازگشت به کشورهای شان در موعد مقرر را به لطف سامانه‌های الکترونیک مستحکم خود کاهش دهد که تاثیر مثبتی بر نسبت کاهش تعدادعمره گزاران متخلف به 12 درصد در سال گذشته نسبت به سال 1428 قمری داشته است و وزارت حج برای رساندن این نسبت به صفر و پایان دادن نهایی به این پدیده(باقی ماندن عمره گزاران پس از اتمام مهلت) تلاش می‌کند.

وزیر حج عربستان از تکمیل آمادگی‌ شرکتهای نقل عمره گزاران در موسم جدید عمره و تلاش برای ارائه خدمات مناسب در چارچوب تمایل دولت عربستان برای ارائه بهترین خدمات به ضیوف الرحمن خبر داد.

حجار افزود: آمادگی‌های زود هنگام وزارت حج عربستان از زمانی که موسم حج اخیر پایان یافت، آغاز شد و این وزارت وضعیت قانونی 48 شرکت و موسسه خدماتی عمره گزاران و نزدیک به دو هزار نمایندگی خارجی در کشورهای مختلف را بررسی کرد.

حجار در خصوص کارامدی سامانه‌های الکترونیکی و کمیته‌های میدانی در نظارت بر خدماتی که به عمره گزاران ارائه می‌شود و دریافت شکایت‌ها و ملاحظات عمره گزاران تصریح کرد: این نظارت شامل مواضع شرکتهای فعال در امور خدمات عمره گزاران در مکه مکرمه، مدینه منوره و جده می‌شود.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین