عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۸۲۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶
در سامانه جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه؛
معاون حقوقی، اوقافی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تاکنون بیش از ۱۵۳ میلیون مشخصه اطلاعاتی از موقوفات و امامزادگان در این سامانه ثبت شده است.
عقیق: حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی حاتمی با ارائه گزارشی از عملکرد ثبت ، پردازش و بهره برداری مکانیزه اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه اظهار کرد: در سال 89 عملیات بارگذاری اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه آغاز و سامانه جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه بطور رسمی راه اندازی شد و در سال 90 نیز ثبت اطلاعات و صدور اسناد رقبات موقوفات از طریق این سامانه به طور رسمی آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت رسمی مالی موقوفات و بقاع متبرکه از طریق سامانه جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه از سال 91 آغاز گردیده ، افزود: در این سال ستاد نظارت بر حسن اجرای این برنامه تشکیل شد و در سال 92 نیز پالایش و تائید اطلاعات موقوفات و نیات آغاز گردید.

حجت الاسلام حاتمی با اشاره به روند ورود اطلاعات در این سامانه گفت: تاکنون از موقوفات سراسر کشور، بیش از 7 میلیون مشخصه اطلاعاتی، از بقاع متبرکه بیش از 465 هزار مشخصه اطلاعاتی، از نیات واقفان بیش از 46 میلیون مشخصه اطلاعاتی، از رقبات بیش از 67 میلیون مشخصه اطلاعاتی و از اشخاص نیز بیش از 32 میلیون مشخصه اطلاعاتی در این سامانه وارد شده است.

وی با بیان اینکه اطمینان از صحت اطلاعات بارگذاری شده در سامانه همواره مدنظر سازمان در جهت بهره برداری از اطلاعات بوده است، تصریح کرد: بدین منظور گروهی از کارشناسان زبده سازمان، اطلاعات ثبت شده در سامانه را مورد بررسی قرار داده و در صورت درستی اطلاعات آنها مورد تائید قرار داده تا برای سال های آتی برای کلیه بهره برداران قابل استفاده باشد.

حجت الاسلام حاتمی با تشریح روند ورود اطلاعات به سامانه گفت: ابتدا اسکن مدرک وقفی و سپس اطلاعات پایه موقوفات و مشخصات مدرک وقفی براساس مشخصه های اطلاعاتی طراحی شده، ثبت می گردد و در نهایت مدرک وقفی و نیات وقف بطور کامل بازنویسی می شود.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین