عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۲۸۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲
محقق و پژوهشگر حوزوی:
مسئله فدک متقن و روشن است و یک داستان تاریخی نیست و دلایل فراوانی بر حق مسلم حضرت زهرا(س) وجود دارد؛ از این رو فدک از مسائل اصلی شیعه می باشد، چرا که با مسئله امامت مرتبط است.
فدک

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین سید یحیی مرتضوی، در یکی دیگر از سلسله مناظرات شیعه پژوهان با موضوع" فدک" که در  مرکز آموزش تخصصی شیعه شناسی حوزه علمیه قم برگزار شد، درباره وجه و جایگاه فدک در میان شیعیان به ایراد سخن پرداخت.

وی با تاکید بر این که مسئله فدک، داستان تاریخی نیست، اظهار داشت: اگر به این مسئله با نگاهی تاریخی نگاه کنیم، باید به واقعه کربلا و دیگر حوادث اسلام نیز نگاهی تاریخی داشته باشیم؛ از این رو فدک از مسائل اصلی شیعه می باشد؛ چرا که با مسئله امامت مرتبط است.

این محقق حوزوی درباره فضائل حضرت فاطمه زهرا(س) در آثار اهل سنت، افزود: پیرامون شخصیت و فضائل حضرت صدیقه طاهره(س) سخنان زیادی از سوی بزرگان اهل‌سنت مطرح شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضوی با اشاره به برخی ایرادات مبنی بر این که مسئله فدک در میان شیعیان گاهی به عنوان ارث و گاهی به عنوان هبه مطرح می شود، گفت:  مسئله فدک، مسئله متقن و روشنی است که در هر دو صورت ارث و یا هبه بودن دلایل فراوانی بر حق مسلم حضرت زهرا(س) در فدک وجود دارد؛ چرا که ما بر اساس 6آیه سور حشر معتقدیم که فدک ملک شخصی پیامبر(ص) بوده و از اموال ایشان می‌باشد.

وی همچنین در پاسخ به این مسئله که برخی حبه فدک را دور از عدالت نبی مکرم اسلام(ص) می‌دانند!، افزود: همگان به عصمت پیامبر(ص) معتقدند و هر گفتار و رفتاری از آن حضرت را دور از هوای نفس و خواسته خداوند می‌دانند و بی‌عدالتی در ساحت ایشان معنا نمی‌یابد.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی در پایان یادآور شد: در منابع بزرگان اهل‌سنت بر این که فدک ملک شخصی بوده، تاکید شده است.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین