عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۷۰۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۴:۱۹
در گفت و گو با شفیعی عنوان شد؛
مسئول برگزاری محافل قرآنی حرم حضرت معصومه(س) گفت: دشمنان اسلام با ایجاد شبهه‌افکنی در بین مردم، عزاداری برای امام حسین(ع) را نوعی بی‌توجهی به قرآن می‌دانند، بنابراین شیعیان باید با انس بیشتر با قرآن توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.
عقیق: «روح‌الله شفیعی» مسئول برگزاری محافل قرآنی حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اهمیت توجه به قرآن در کنار عزاداری برای اهل‌بیت(ع) گفت: بسیاری از فضائل قرآنی و دینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بین افراد نهادینه شد به طوری که مردم تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از بسیاری از فضائل قرآنی آگاهی نداشتند، اما با روی کار آمدن انقلاب اسلامی و توصیه‌های رهبری در رابطه با اهمیت توجه به قرآن اکنون شاهد رشد قابل توجهی در فعالیت‌های قرآنی هستیم.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام درصدد سیاه‌نمایی فعالیت‌های مذهبی مسلمانان هستند، ادامه داد: در این برهه از تاریخ که دشمنان اسلام با ایجاد شبهه‌افکنی در بین مردم، عزاداری برای امام حسین(ع) را نوعی بی‌توجهی به قرآن معرفی می‌کنند باید نشان داد که اهل تشیع در کنار توسل به اهل‌بیت(ع) به مبانی قرآن نیز اهمیت می‌دهند.

شفیعی با بیان اینکه توجه به مبانی قرآن در ماه محرم می‌تواند توطئه دشمنان اسلام را خنثی سازد، ادامه داد: هم‌اکنون توجه به قرآن در مراسم سوگواری امام حسین(ع) یک نیاز است که باید به این نیاز متناسب با آیات الهی و ائمه پاسخ داد.

مسلمانان حدیث ثقلین را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند

مسئول برگزاری محافل قرآنی حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه مسلمانان باید حدیث ثقلین را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند، اظهار داشت: اساتید و علمای قرآنی کشور پس از احساس نیاز به قرآن در مراسم عزاداری به فکر افتادند تا اصول اصلی و پیامدهای قرآنی قیام امام حسین(ع) را بیان کنند تا مردم با استفاده از پیام‌های قرآنی و توجه به آیات الهی بتوانند زندگی خود را بر اساس اهمیت به قرآن و اهل‌بیت تبیین سازند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی در ماه محرم باید پررنگ‌تر از هر زمانی باشد، خاطرنشان کرد: در حرم حضرت معصومه(س) به تلاوت قرآن توجه بسیاری می‌شود به طوری که در آیین احیای قرآنی شب عاشورا نیز عزاداران حسینی تا اذان صبح به تلاوت قرآن پرداختند.

شفیعی با اشاره به فضائل تلاوت قرآن،‌ ادامه داد: امسال برای سومین سال مراسم احیای قرآنی شب عاشورا در حرم حضرت معصومه با استقبال خوب عاشقان امام حسین(ع) و زائران در حرم حضرت معصومه(س) با برگزار شد.

وی افزود: در این مراسم که با هم‌خوانی آیاتی از سوره مبارکه «نجم» توسط گروه بقیه‌الله آغاز شد، «حامد شاکرنژاد» یکی از قاریان کشورمان به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخت و قاریان بین‌المللی همچون «علی اصغر شعاعی»، «مهدی فروغی» و «محسن علیپور» نیز سوره‌های «کهف» و «الرحمن» را تلاوت کردند.

شفیعی با اشاره به دلایل تلاوت سوره «کهف» خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) برای مناجات با خدا، تلاوت قرآن و اقامه نماز از سپاه یزید مهلت خواست و حتی پس از شهادت نیز سر مبارک ایشان بالای نیزه آیاتی از سوره مبارکه «کهف» را تلاوت کردند، بنابراین توجه به قران در این ماه از اهمیت بسیاری برخوردار است.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین