عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۷۶۲
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
سید ظهیر نقوی:
مبلغ پاکستانی مقیم کالیفرنیا با اشاره به ‌مقام و منزلت حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) گفت: باید بتوانیم وجود مقدس حضرت علی ابن باقر(ع) را به دنیا معرفی کنیم.

عقیق: سیدظهیر الحسن نقوی مبلغ پاکستانی مقیم کالیفرنیا پیش از ظهر امروز در افتتاحیه نخستین کنگره بین‌المللی حضرت علی ابن باقر(ع) با اشاره ‌به مقام و منزلت حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) اظهار داشت: این امامزاده متعلق به شیعیان جهان است؛ لذا امامزاده علی بن محمد باقر(ع) را به سراسر دنیا معرفی کنیم.

وی با قدردانی و تجلیل از برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی حضرت علی ابن باقر(ع) افزود: با وجود آن که در کربلا و در جوار حرم سیدالشهدا (ع) برنامه‌ای داشتیم، اما پس از دعوت به کنگره، ضمن تغییر برنامه در کربلا، به ‌زیارت فرزند امام باقر(ع) آمدیم.

مبلغ پاکستانی مقیم کالیفرنیا با اشاره به گمنامی حضرت علی ابن باقر(ع) در سراسر دنیا تصریح کرد: در حال حاضر یک نگاه ‌در داخل و یک نگاه در ‌خارج به این امامزاده وجود دارد؛ متأسفانه خیلی‌ از مسافران، گردشگران و توریست‌ها از وجود این امامزاده اطلاع ندارند‌ و صرفاً برای استفاده از آب و هوای خوب این منطقه به کاشان‌ سفر ‌می‌کنند. 

وی با بیان اینکه خیلی از شیعیان خارج از ایران از ‌وجود این امامزاده اطلاع ندارند، ادامه داد: باید ‌زائرانی که از خارج برای زیارت حرم امام رضا (ع) و حرم حضرت معصومه (س) ‌مشرف می‌شوند امامزاده حضرت علی ابن باقر(ع) معرفی شود لذا از مسئولان و متولیان این آستان می‌خواهیم  به امور این‌ امامزاده رسیدگی شود تا بتوانیم وجود مقدس حضرت علی ابن باقر(ع) را به دنیا معرفی کنیم. 

مبلغ پاکستانی مقیم کالیفرنیا در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به مراسم‌های عراقی‌ها در روز عاشورا ابراز داشت: سید صالح قزوینی در هنگام مقتل‌خوانی به یکباره مقتل‌خوانی را رها کرده و به کربلا رفت؛ از وی در این باره ‌سئوال شد که گفت ‌به یک باره صدای "هل من ناصر ینصرنی" را شنیدم و به کربلا رفتم و براین‌اساس هر ساله در روز عاشورا بعد از نماز ظهر به سمت حرم مطهر امام حسین(ع) می‌دوند. 

وی با بیان اینکه یکی از عالمان نیز علت دویدن به سمت حرم امام حسین را دویدن امام زمان (عج) به سمت حرم سیدالشهدا عنوان کرد، گفت: اگر نیمی از صحابه امامزاده علی بن باقر در کربلا بودند جسارت به حضرت زینب(س) نمی‌شد.

مبلغ پاکستانی مقیم کالیفرنیا ‌برگزاری مراسم قالیشویان را افتخاری برای مردم منطقه دانست و اظهار داشت: ‌باید برای زائران خارج از کشور سرمایه‌گذاری کرد تا همگان با این امامزاده واحب‌التعظیم آشنا شوند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین