عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۷۵۷
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
فیلم|
دبیر کمیته علمی کنگره بین‌المللی حضرت علی بن باقر اقدامات علمی این کنگره را تشریح کرد.

عقیق: افتتاحیه نخستین کنگره بین‌المللی حضرت علی‌بن امام محمد باقر(ع)، اولین سفیر اهل‌بیت(ع) در ایران، هم‌اکنون و همزمان با سالروز شهادت این امامزاده عظیم‌الشأن در مشهد اردهال کاشان از ساعتی پیش در حال برگزاری است.

محمدحسین رجبی دوانی صبح امروز در نخستین کنگره بین‌المللی حضرت علی بن باقر(ع) ضمن اشاره به زحمات زیاد دست‌اندرکاران برای این کنگره بین‌المللی و محکومیت انفجار تروریستی کرمان گفت: دبیرخانه کنگره حضرت علی ابن باقر (ع) فعالیت‌هایی داشته است که تشکیل هیئت علمی کنگره متشکل از اساتید متخصص و مراکز علمی داخل و خارج کشور از جمله این اقدامات است. 

وی افزود: ارسال فراخوان مقالات، آثار پژوهشی پژوهشگران جهان اسلام، طراحی سایت کنگره، طراحی مدیریت مقالات، برنامه‌ریزی برای سلسله پیش‌نشست‌های کنگره در مراکز علمی از جمله اقدامات است. 

رجبی دوانی تصریح کرد: برگزاری پیش‌نشست نشست هنری و معماری مراکز مذهبی با تمرکز بر معماری امامزاده علی بن باقر(ع) برگزاری نشست تخصصی کنگره در دانشگاه امام کاظم در کشور عراق، احیا و باز نشر موارد علمی حضرت از جمله اقدامات است. 

دبیر علمی کنگره بین‌المللی حضرت علی بن باقر(ع)  با بیان اینکه برخی اقدامات علمی از سوی متخصصان در حال انجام و تدوین است، ابراز داشت: اقدامات علمی این کنگره بین‌المللی در حال پیگیری است و از سوی متخصصان در حال انجام است. 

وی طراحی مدیریت مقالات و آثار علمی کنگره، برنامه‌ریزی نشست‌های کنگره در دانشگاه و مراکز علمی و داخل و خارج از کشور، برگزاری پیش نشست تخصصی معماری و هنرهای اسلامی بقاع متبرکه بر تاکید معماری امامزاده علی ابن محمد باقر (ع) در بنیاد ایران‌شناسی، برگزاری همایش علمی تخصصی کنگره در دانشگاه امام کاظم (ع) در عراق و  اقدام در راستای تألیف کتاب جامع حضرت علی ابن محمد باقر (ع) و احصا و احیا و بازنشر آثار علمی مرتبط با حضرت از سوی محققان و علاقه‌مندان در این عرصه از جمله مهم‌ترین اقدامات دبیرخانه کنگره بود.

تعداد بازدید : 7

بنا بر این گزارش پس از درخواست مردم کاشان از امام محمدباقر(ع) برای اعزام نماینده تام الاختیار و سفیری از ناحیه ایشان به این منطقه، امام محمدباقر (ع) یکی از فرزندان ایشان را به این منطقه اعزام می‌کنند. 

امامزاده علی ابن محمدباقر (ع) از عالمان بسیار والامقام و واجد ویژگی‌های بسیار مهم شخصیتی بوده‌اند و آستان مقدس ایشان همواره پذیرای زائران بسیاری از مناطق مختلف کشورمان و نیز برخی کشورهای جهان اسلام است. 

یکی از مسائل مهم درباره این امامزاده عظیم الشان نحوه شهادت ایشان است که شباهت زیادی به شیوه شهادت جدشان امام حسین علیه السلام در روز عاشورا دارد. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین