عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۷۵۶
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
افتتاحیه نخستین کنگره بین‌المللی حضرت علی‌بن محمد باقر(ع) از ساعتی پیش آغاز شد.

عقیق:  نخستین کنگره بین‌المللی حضرت علی‌بن امام محمد باقر(ع)، اولین سفیر اهل‌بیت(ع) در ایران، هم‌اکنون و همزمان با سالروز شهادت این امامزاده عظیم‌الشأن در مشهد اردهال کاشان در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه مهمان و سخنران ویژه مراسم نخستین کنگره بین‌المللی حضرت علی‌بن باقر(ع) است و دکتر رجبی دوانی دبیر کمیته علمی این کنگره بین‌المللی و برخی دیگر نیز در برنامه به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

اجرای گروه سرود عماران انقلاب، قرائت پیام آیت‌الله نوری همدانی، سخنرانی دکتر رجبی دوانی دبیر کمیته علمی کنگره بین‌المللی حضرت علی‌بن باقر(ع)، مداحی حاج مهدی رسولی از مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، رونمایی از تمبر این کنگره بین‌المللی از جمله برنامه‌های این مراسم است.

پس از درخواست مردم کاشان از امام محمدباقر(ع) برای اعزام نماینده تام‌الاختیار و سفیری از ناحیه ایشان به این منطقه، امام محمد باقر(ع) یکی از فرزندان ایشان را به این منطقه اعزام می‌کنند.

امامزاده علی‌بن محمد باقر(ع) از عالمان بسیار والامقام و واجد ویژگی‌های بسیار مهم شخصیتی بوده‌اند و آستان مقدس ایشان همواره پذیرای زائران بسیاری از مناطق مختلف کشورمان و نیز برخی کشورهای جهان اسلام است.

یکی از مسائل مهم درباره این امامزاده عظیم‌الشأن نحوه شهادت ایشان است که شباهت زیادی به شیوه شهادت جدشان امام حسین علیه السلام در روز عاشورا دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین