عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۰۳۸
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
منافی‌پور:
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) گفت: امسال ۸ هزار همایش شیرخوارگان حسینی در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار می‌شود و امسال قطعاً به رقم ۸ میلیون شرکت‌کننده در جهان خواهیم رسید.

عقیق: داوود منافی‌پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در نشست خبری تشریح برنامه‌های همایش شیرخوارگان حسینی در آستانه ماه محرم اظهار داشت: در این سال‌ها همایش شیرخوارگان در سطح جهان گسترش یافته است و تا جایی که برای مقابله با آن به طرح شبهه پرداختند.

با شیرخوارگان حسینی بنا داریم یارگیری کنیم

وی با اشاره به اینکه در این روزگار حق و باطل ما تصمیم گرفتیم در صف اباعبدالله(ع) باشیم و برای این صفحه‌ای از عاشورا را در دست گرفتیم تا یارگیری کنیم، تصریح کرد: ما برای دفاع از مکتب حقه شیعه و کربلا باید نشانه داشته باشیم و این در شهادت حضرت علی اصغر(ع) نهفته است. هر مکتبی نماد و نشانه نداشته باشد منفعل است.

منافی‌پور گفت: ما با این نماد طفل شیرخواره به پا خواستیم تا تمام دنیا در صف اباعبدالله(ع) بایستند.

دوخت یک میلیون دست لباس برای شیرخوارگان حسینی

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) با اشاره به اینکه امسال بیش از ۱۰۰ کارگاه دوخت لباس و بسته‌بندی در کشور فعال هستند که مرکزیت آن در تهران است، گفت: ۱۲۰ هزار لباس برای خارج از کشور دوخته و ارسال کردیم. نذرنامه به ۱۱ زبان ترجمه و به لباس نصب شده است. در مجموع بیش از یک میلیون دست لباس تولید و در کشور و خارج از آن توزیع کردیم.

وی با اشاره به اینکه اصل این نذر برگرفته از قرآن است، گفت: قرآن به صراحت اعلام می‌کند که مادر می‌تواند فرزند خود را نذر عبادت خدا قرار دهد.

برگزاری ۸ هزار همایش شیرخوارگان حسینی در جهان

منافی‌پور گفت: این مراسم سال ۱۳۸۲ آغاز شد و تنها یک جلسه داشتیم و سربازان آن روز الآن ۲۱ ساله هستند، کودکانی که مادرانشان آنها را نذر قیام امام زمان(عج) کردند. امسال ۸ هزار همایش شیرخوارگان حسینی در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار می‌شود. امسال قطعاً به رقم ۸ میلیون شرکت‌کننده در جهان خواهیم رسید.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر با بیان اینکه تمام این هزینه‌ها و کارها با عشق و علاقه و کمک مردم انجام می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا ۴ سال آینده، ۲۱ هزار مجلس شیرخوارگان حسینی در جهان داشته باشیم.

با عزاداری برای علی اصغر(ع) آزادگان جهان را همراه می‌کنیم

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار هیأت و حسینیه بزرگ در سراسر جهان داریم که تاکنون از حدود ۴-۵ درصد آن استفاده کنیم، گفت: اجزای توسعه این مراسم شبکه شیعیان خواهد بود و بعد از آن مسیحیان می‌توانند به این سمت بروند که برای این امر برنامه داریم زیر نزدیک‌ترین دین به اسلام است.

منافی‌پور ادامه داد: ما به عزاداری طفل شیرخوار می‌پردازیم تا به همگان ثابت کنیم که حسین بن علی حق محض بود. انسانیت بلکه به اندیشه است. اندیشه ما اباعبدالله و راه و روش اوست. ما حضرت علی‌اصغر را به میدان آوردیم تا از همه آزادگان دعوت کنیم تا همراه ما شوند.

در اروپا نذر شیر راه می‌اندازیم

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) گفت: بنا داریم در اروپا در کنار این مراسم نذر شیر را هم راه‌اندازی کنیم. مذاق اروپایی‌ها با ما تفاوت دارد، برای همین بنا داریم مراسم را به سبک و شیوه آنها برگزار کنیم تا فهمیده شود.

وی گفت: بخاطر اشتباه شیطان و ایادی‌اش در روز عاشورا امروز برگ برنده در دنیا داریم و از دنیا می‌پرسیم چرا این کودک شیرخوار باید اینگونه به شهادت برسد و حرف از انسانیت و مظلومیت می‌زنیم.

بیان مظلومیت حضرت علی اصغر در سازمان ملل

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) با اشاره به اینکه از طرف سازمان ملل دعوت شدم که شهریورماه با حضور در این مجمع جهانی از مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) بگویم گفت: بعد از ۲۱ سال می‌توانیم این پیام را در سراسر جهان اعلام کنیم.‌ پیام مادران این است که ما پرورش‌دهندگان نسل ظهور هستیم.

پیراهن سیدالشهداء نماد شیعه

وی با بیان اینکه در روز عاشورا دو چیز به آسمان رفت گفت: یکی خون سیدالشهدا و دیگری پیراهن سیدالشهداء، من چند سالی روی پیراهن سیدالشهداء تحقیق کردم و در اجلاس منابع شیعه در مشهد ارائه دادم و کسی مخالف نبود. این تحقیق با عنوان پیراهن سیدالشهداء، پرچم قیام قائم انجام شد. قدمت این پیراهن به اندازه خلقت است که در بهشت بود و بعد از خلقت حضرت آدم به ایشان رسید.

منافی‌پور گفت: این پیراهن به ۱۲۴ هزار پیامبر رسید و پس از آن به امام حسین(ع) رسید و روز عاشورا ایشان آن را بر تن کردند. بعد از عاشورا دست امامان معصوم بود و اکنون در اختیار امام زمان(عج) است. براساس روایات در اول هر محرم این پیراهن در عرش به اهتزاز درمی‌آید. همچنین طبق روایات امام زمان موقع ظهور آیین لباس برتن می‌کند. ما بنا داریم این پیراهن را نماد شیعه قرار دهیم. این نمادسازی را هم خداوند کرده است.

رونمایی از نماد پیراهن سیدالشهداء

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) گفت: تمام این تحقیقات در سایت عتیق وجود دارد. از تمام کارشناسان بازهم دعوت می‌کنم تا این تحقیقات بررسی کنند.

در بخش پایانی این مراسم با حضور داوود منافی‌پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) و نریمان پناهی مداح اهل بیت(ع) از نماد پیراهن امام حسین(ع) رونمایی شد. همچنین به نمایندگی از هیأت‌های عزاداری تابلوی طراحی شده از این پیراهن به نریمان پناهی و هیأت رزمندگاندمکتب الحسین(ع) اهدا شد.
نریمانی پناهی در بخش پایانی این مراسم به مداحی پرداخت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین