عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۶۱۶
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
رئیس سازمان اوقاف خبر داد
رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه از پیش بینی حضور بیش از 25 میلیون نفر در مراسم اربعین خبرداد.
به گزارش عقیق به نقل از ایسنا، حجت الاسلام علی محمدی در همایش زنان علوی تبرستان که در مرزن آباد برگزار شد، با  اشاره به اینکه دروازه ورود علویان به تبرستان از این نقطه بود، اظهار کرد: این منطقه جایگاه حامیان قرآن و  اهل بیت  است.

وی با بیان اینکه اقدامی که مردم تبرستان آن زمان و مردم این منطقه انجام دادند اثبات وفاداری به اهل بیت و قرآن بود، افزود: مردم این سرزمین همراه «حسن بن زید» برای تشکیل حکومت علوی جان دادند که به دلیل حکومت ظالمان اهل بیت در تاریخ ثبت نشد و پژوهشگران باید در این زمینه تحقیق و پژوهش کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: اگر حمایت و وفاداری مردم به حسن بن زید نبود، موفق به تشکیل حکومت علوی نمی‌شد که نشان از معرفت مردم منطقه نسبت به اهل بیت و قرآن بود که مکتب اهل بیت را فهمیدند و درک کردند.

محمدی خاطرنشان کرد: مردم تبرستان با علم و آگاهی دو اقدام مهم را انجام دادند نخست اینکه  جواب وفاداری خود را نسبت به پیامبر و اهل بیت نشان دادند و دوم اینکه در مقابل دشمنان اهل بیت ایستادند و آنها را از حکومت ساقط کردند.

وی با تاکید بر اینکه باید قدر این مجالس را دانست، گفت: اگر آبا و اجداد این منطقه از حسن بن زید حمایت نمی‌کردند و حکومت علویان وارد تبرستان نمی‌شد، معلوم نبود نظام جمهوری اسلامی الان وجود داشت یا خیر و آیا می‌توانستیم  در خدمت ولایت و امام باشیم؟

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی امتداد حرکت مردم فهیمی است که به قرآن و اهل بیت جواب مثبت دادند، خاطرنشان کرد: فرهنگ قرآن و معارف اهل بیت ضرورت دارد در این مجالس تبیین شود.

محمدی با تاکید براینکه وحدت، ایمان، همبستگی و اخلاق از جمله دستاوردهایی است که در این مجالس باید تبیین شود، یادآور شد: مردم ایران در سایه تمسک به قرآن و اهل بیت در مراسم اربعین حضور پیدا می کنند و چند صد هزار نفر از مردم وفادار ایران برای حضور راهپیمایی اربعین عراق ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه باید تمام این محافل تحقق بخش اهداف امام حسین باشد و ضرورت دارد پیام فرهنگ زیارت اربعین را پیاده کرد، ابراز کرد: امام حسین(ع) برای نصیحت و خیرخواهی مردم از هیچ چیز دریغ نکرد و در راه خدا آنچه حق بود ادا کرد.

این مسئول تصریح کرد: سال گذشته در اربعین بیش از ۲۰ میلیون نفر شرکت کردند که نشان از پیروزی امام حسین(ع) دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۲۵ میلیون نفر به صورت مردمی و از روی عشق و خلوص در اربعین شرکت کنند و این یعنی هر قوم و قبیله‌ای این راه را ادامه دهد، عزت پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، رونمایی از اطلس علویان تبرستان و تمبر همایش از جمله بخشی از برنامه های این همایش بود همچنین از خانواده دو شهید مدافع حرم شهیدان مصطفی شیخ الاسلامی و شهید حسین بواس که در دفاع از حرم حضورت زینب در سوریه به شهادت رسیده بودند تجلیل شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین