عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

عقیق معرفی می کند
انتشارات جمهوری در آستانه ی محرم الحرم و عزای حضرت سید الشهدا تعدادی از آثار شاعران را در قالب مجموعه شعر منتشر و تعدادی دیگر را تجدید چاپ کرد. آثاری از مهدی رحیمی ، احمد بابایی ، وحید قاسمی ، عباس شاهزیدی ، محمد قاسمی و ... از ان جمله اند.عقیق این آثار را برای استفاده علاقه مندان معرفی می کند.
سرویس شعر آیینی عقیق : انتشارات جمهوری در آستانه ی محرم الحرم و عزای حضرت سید الشهدا تعدادی از آثار شاعران را در قالب مجموعه شعر منتشر و تعدادی دیگر را تجدید چاپ کرد. آثاری از مهدی رحیمی ، احمد بابایی ، وحید قاسمی ، عباس شاهزیدی ، محمد قاسمی و ... از ان جمله اند.عقیق این آثار را برای استفاده علاقه مندان معرفی می کند.






نشر جمهوری به عنوان یکی از انتشارات مهم در زمینه ی ادبیات آیینی در آستانه محرم اقدام به چاپ و تجدید چاپ تعدادی از آثار آیینی  بعا عنوان کلی جهان تازه شعر اهل بیت (ع) نموده است که سایت عقیق تعدادی از آن ها را معرفی می کند.



1- اسب حیوان نجیبی نیست بعد از کربلا




کاری از شاعر پر کار اهل بیت مهدی رحیمی  (زمستان ) که دهمین اثر چاپ شده از ایشان است . حدود چهل غزل  عاشورایی در این کتاب چاپ شده است. از آثار دیگر این شاعر می توان به مراعات بی نظیر ، مشبه بهتر ، راس ساعت سر و ... نام برد.

2- تقصیر سنگ هاست






گزیده مثنوی های وحید قاسمی از سال 85 تا 93  که بیشتر با موضوعات عاشورایی ، علوی و فاطمی است . این ششمین دفتر شعر آیینی شاعر است .


3- زلالود




کاری از شاعر اهل بیت احمد بابایی است . که مجموعه ای از اثار آیینی ایشان است .


4 - راوی باش




کاری از محسن ناصحی

قالب : غزل در سه بخش
 
یک روایت تا کربلا مربوط به حضرت امیر و حضرت زهرا  و امام مجتبی ( علیهم السلام )  
دو  روایت در کربلا اشعار مربوط به حضرت ابا عبدالله (ع) و شخصیت های عاشورا
سه روایت بعد از کربلا که عمدتا مربوط به حضرت امام رضا (ع)

شانزده قطعه رباعی نیز در این کتاب وجود دارد .

5- این شعر مرا کشت

کاری از عباس شاهزیدی (اصفهان) می باشد.و با موضوع آیینی است .

سروده های این کتاب شامل قصیده –غزل آیینی –وچهارپاره وترکیب بند

به انضمام  21 رباعی آیینی و15 دوبیتی می باشد

اغلب شعر های این مجموعه شعرهای برگزیده ی کنگره هاوجشنواره های سراسری شعر است مانند غزل رضوی  صفحه ی 75 که رتبه ی نخست هفتمین کنگره ی سراسری شعررضوی درکرمان –غزل رضوی صفحه ی 73 برگزیده ی بیستمین کنگره ی ملی رضوی درسیرجان –چارپاره ی صفحه 63 برگزیده ی کنگره علی اکبرع درمرودشت –غزل صفحه ی 100برگزیده ی کنگره سراسری فخرتشیع- وچارپاره ی صفحه 56 شعربرگزیده ی بیست و نهمین کنگره شعر عاشورا درشیرازو...


 







تجدید  چاپ چند اثر از جمله  چاپ دوم   "مشبه بهتر "  و چاپ چهارم "مراعات بی نظیر" که هردو از آثار آیینی مهدی رحیمی است .
از آب گذشته اثر وحید قاسمی و  چاپ دوم آواز لال محمد سهرابی





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین