عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

یادواره شهدای مهندس استان خراسان رضوی با حضور مهدی چمران، عضو شورای شهر تهران در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد.

عقیق:یادواره شهدای مهندس استان خراسان رضوی صبح امروز، پنج اسفندماه با حضور مهدی چمران، عضو شورای شهر تهران، سید صولت مرتضوی، شهردار مشهد و عبدالمجید واحدی،‌ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و پس از آن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در سالن طنین افکن شد؛‌ در ادامه مهدی چمران، عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه آنچه از دل خاک و سنگ استخراج می‌شود، به عنوان فرآورده های شیمیایی به دست می‌آید؛ تصریح کرد: این اقدامات با تلاش جامعه مهندسین صورت می‌گیرد که در این راستا بسیجیان مهندس وظیفه فراتری را بر عهده دارند.

وی با اشاره به این مطلب که بسیجیان نمودی از حرکت جهشی هستند، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس بسیجیان که افرادی خودجوش، با نشاط و دارای نیروی خارق العاده بودند با فداکاری‌های خود سبب شدند، نظام در بخش هسته‌ای، رشته‌های پزشکی و علمی جزو 10کشور برتر دنیا باشد.

چمران با اشاره به تحریم‌هایی که دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده‌اند، ابراز کرد: خوشبختانه ما توانستیم محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که علیه ما اعمال شده را به فرصت تبدیل کنیم و امروز نیز تا غنی سازی 20 درصد پیش رفته‌ایم بنابراین نباید از این قافله علمی عقب بمانیم.

عبدالمجید واحدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات خواجه نصیرالدین طوسی برای ایران، اظهار کرد: خواجه‌نصیرالدین طوسی، نویسنده،‌ مبتکر و ریاضی‌دانی اهل معرفت بود و در عصر خود راهی را پیش روی ما گشود و سبب ایجاد تکنولوژی در ایران شد.

وی ادامه داد: این راهی که خواجه نصیرالدین طوسی پیش روی ما گشود، هنوز نیز در رشد و بالندگی ایران اسلامی جریان دارد و مهندسان امروز در این آب و خاک طلایه‌دار این حرکت هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به تحریم‌های دشمنان علیه ایران ابراز کرد: امروز در شرایطی که دشمنان، تحریم‌ها را مانعی برای رشد کشورمان قرار داده‌اند، مهندسان ایرانی تحریم‌ها را تبدیل به فرصت کرده و توانستند کشور را به سمت توسعه پایدار پیش برند.

وی همچنین در خصوص ابلاغیه رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: امروز با ابلاغ سیاست 24 گانه رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی جامعه مهندسی بنا دارد سند اجرایی این مقاله را تهیه و به مرحله اجرا برساند.

واحدی تصریح کرد: هم اکنون باید با وحدت و هم‌دلی با یکدیگر کاستی‌ها را شناسایی کرده و مهندسان با تسلط بر علوم و شناسنایی منابع به دنبال افزایش بهره‌وری باشند.

سید صولت مرتضوی، شهردار مشهد نیز در این مراسم با بیان اینکه ایران اسلامی باید بر اساس اسناد بالادستی در سند چشم‌انداز به عنوان کشوری الگو و پیشرفته در منطقه و جهان معرفی شود، اظهار کرد: این مسیری است که با صرف کردن فعل توانستن، بسترسازی مناسب، خلاقیت، نوآوری و شکوفایی می‌تواند این کشور را به عنوان ام القراء در جهان اسلام معرفی کن.

مرتضوی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب ابلاغیه‌ای را در خصوص اقتصاد مقاومتی بیان کرده‌اند، ابراز کرد: در این اقتصاد باید استعدادهای بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم و با اتکا به اندیشه و تولیدات داخلی به شکوفایی اقتصادی دست یابیم.

شهردار مشهد تصریح کرد: در جمهوری اسلامی رسیدن به چشم‌انداز بلند مدت دست‌نیافتنی نیست زیرا بعد از پیروزی شکوهمند ایران اسلامی مردمان غیور این کشور توانسته‌اند به آنچه می‌خواهند، برسند

.یادآور می‌شود، در حاشیه همایش یادواره شهدای مهندس استان خراسان رضوی، از تمبر روز مهندس و یک تمبر به مناسبت بزرگداشت شهدای مهندس رونمایی شد

 

منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین