عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

امام جمعه مشهد در دیدار اعضای هیأت تحریریه فصلنامه فرهنگ رضوی گفت: بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) به عنوان یک مرجع فرهنگی می‌تواند جریان‌سازی فرهنگ رضوی را بر عهده گیرد.

عقیق: آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد در دیدار مدیر مسئول و اعضای هیئت تحریریه فصلنامه فرهنگ رضوی که در دفتر وی برگزار شد، ابراز داشت: در حوزه رضوی مسائل مختلفی وجود دارد که تا کنون حل نشده  و بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) این ظرفیت را دارد که به عنوان یک مرجع در حوزه فرهنگ رضوی عهده‌دار این مسئولیت باشد تا مردم در زمان نیاز به آن رجوع کنند.

وی افزود: در همین شهر مشهد حدود 400 دستگاه و نهاد فرهنگی در حال فعالیت هستند، در حالی که هیچ کدام مرجعیت فرهنگی ندارند و مردم در مسائل فرهنگی سرگردانند که در نهایت به کدام نهاد فرهنگی به عنوان مرجع فرهنگی باید رجوع کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) به عنوان یک مرجع فرهنگی می‌تواند جریان سازی فرهنگی در عرصه فرهنگ رضوی را بر عهده گیرد تا مطالبات مختلف در این عرصه پاسخ داده شود.

وی هم چنین با بیان اینکه مقالات فصلنامه فرهنگ رضوی باید کاربردی باشد، ادامه داد: مطالب این نشریه باید به صورت قطعاتی در آید و به طور کاربردی در اختیار جامعه قرار گیرد، زیرا نظام اسلامی به این مطالب کاربردی محتاج است.

امام جمعه مشهد بیان داشت: در حاشیه برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) همایش‌های کاربردی و هم جهت با مطالب فصلنامه فرهنگ رضوی برگزار شود تا مقالات این فصلنامه بایگانی نشود، بلکه برای اقشار جامعه قابل استفاده باشد.

وی با بیان اینکه جریان‌های علمی و فکری نظام به این مطالب کاربردی نیاز مبرم دارند، افزود: مقالات این فصلنامه باید با دقت و با در نظر گرفتن تمام جزئیات نگارش یافته و سپس به قسمت‌های مختلف نظام عرضه شود.

* فصلنامه فرهنگ رضوی چندزبانه می‌شود

براساس این گزارش، سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و مدیر مسئول فصلنامه فرهنگ رضوی در این دیدار به ارائه گزارش فعالیت‌های علمی و پژوهشی این بنیاد خصوصاً فصلنامه فرهنگ رضوی پرداخت و در ادامه جلال درخشه استاد علوم سیاسی دانشگاه امام صادق(ع) و سردبیر فصلنامه فرهنگ رضوی با اشاره به اینکه در مدت پنج ماه سه شماره فصلنامه فرهنگ رضوی منتشر شده است، گفت: به دنبال آن هستیم تا در آینده‌ای نزدیک پس از دریافت مجوز علمیپژوهشی فصلنامه فرهنگ رضوی، این فصلنامه را همزمان به چند زبان زنده دنیا ترجمه کنیم.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین