عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

هم اندیشی نخبگان مداحان با حضور چهره های سرشناس در مشهد برگزار شد
هیئت های مذهبی به دلیل تاثیر گذاری فراوان همواره هدف اصلی شیطان برای تضعیف بوده اند.

گزارش تصویری

عقیق: نشست هم اندیشی نخبگان ستایشگری اهل بیت(ع) به میزبانیِ شورایِ هماهنگی تشکل های ستایشگران اهل بیت(ع) (بسیج مداحان، هیئت رزمندگان، بنیاد دعبل، خانه مداحان و کانون مداحان و شاعران آیینی) در مشهد الرضا برگزار شد.

 حاضرین در این همایش مواضع خود را در خصوص مسائل ملی، بین المللی و موضوعات مبتلا به جامعه ستایشگری اهل بیت (ع) به شرح ذیل اعلام می دارند:

الف) دست آورد های عظیم جمهوری اسلامی ایران مرهون رهبری امام راحل و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری مد ظله العالی و ثمره جانفشانی ده ها هزار شهید به خون خفته این مرز و بوم است.

اعضای حاضر در این همایش تاکید دارند دولت مردان در اتخاذ کلیه سیاست های داخلی و خارجی به ویژه مذاکرات هسته ای «مبانی اعتقادی شیعه»، «آرمان های انقلاب و امام راحل»، «دغدغه های مقام معظم رهبری» و «پاسداری از خون شهداء»  را مبنای عمل قرار دهند.

ب) اعضای حاضر در این همایش تاکید دارند :

نوادگانِ سامری که تا امروز حریفِ پیکرِ واحدِ اسلامی نشده اند، با استراتژیِ «تفرقه بینداز و حکومت کن» و با سواره نظامانی چون «بابی و بهایی و وهابی» و پیاده نظامانی هم رنگِ برادرانِ دینی و مذهبیِ شاید ناآگاه، اما «سطحی نگر و افراطی» قصدِ ضربه زدن به این پیکر واحد را کرده اند.

»حفظ وحدت مسلمین» در این شرایط نه یک شعار بلکه یک «هدفِ مقدس»، «عامل نجاتِ جهان اسلام» و «فتوای دینی لازم الرعایه برای همگان به خصوص ستایشگران اهل بیت (ع)» است.

ج) اعضای حاضر دراین نشست معتقدند :

هیئت های مذهبی و ستایشگران اهل بیت (ع) خاصه نخبگان این عرصه به دلیل نفوذ و تاثیر گذاری فراوان در جامعه اسلامی همواره هدف اصلی جنود شیطان برای تخریب و تضعیف بوده اند.

ابلیسیان از هر فرصتی برای ضربه زدن به تشکیلات سید الشهداء(ع) استفاده کرده اند  .

توهین، تخریب، تحریف، دروغ گویی و تفرقه افکنی، زیر ساخت های نظری و عملی اینان، به ویژه رسانه هایشان را تشکیل داده است.

هر چند تا کنون نتوانسته اند در این امر موفق باشند، اما بعضا موج هایی( کوتاه و موقتِ ) رسانه ای راه اندازی کرده اند.

در چنین شرایطی «پیروی از ولایت»، «فروتنی با مردم» ، «حفظ آرامش و هم دلی» ، «هوشیاری و بصیرت» ، «پرهیز از ایجاد سوء تفاهم»، «پرهیز از اظهار نظر های غیر کارشناسانه»، تمامی تلاش های جنود شیطان را خنثی خواهد کرد.

د) اعضای حاضر در همایش در حوزه های «برنامه ریزی فرهنگی»، «فعالیت های علمی و آموزشی» و «شعر آیینی» معتقد به اتخاذ 12 راهبرد ذیل هستند:

 .1 تولید «سند ملی و فرابخشی در حوزه عترت و ستایشگری اهل بیت (ع)» بر اساسِ رهنمود های امام و مقام معظم رهبری ، اسنادِ بالا دستی نظام و قراردادن آن به عنوان «مبنای مشترک در سیاست گذاری فرهنگی» و پیگیری تصویب این سند از شورای عالی انقلاب فرهنگی

 .2 نگاه راهبردی برگرفته از «شناختِ حاصل از دیدبانیِ فرهنگی» و مبتنی بر «نظراتِ نخبگانِ ستایشگری اهل بیت(ع)» در «تصمیم گیری فرهنگی»

 .3 هماهنگی و هم افزایی در «مدیریت فرهنگی» به ویژه با استفاده از تکنیکِ «شبکه سازی تشکل های استانی و ملی»

 .4 به کارگیری منابع انسانی متخصص به ویژه در حوزه «برنامه ریزی راهبردی»، «مدیریت فرهنگی» و «مدیریت رسانه»

 .5 فراهم آوردن زمینه فعالیتِ رسانه های مکتوب و الکترونیک اختصاصی و تخصصی با گرایش های آموزشی ترویجی و پژوهشی در حوزه های مربوط به ستایشگری اهل بیت.

 .6 مخاطب پژوهی و سنجش میزان اثر گذاری فعالیت تشکل های فعال

 .7 تعریف دقیقِ جایگاه ستایشگری اهل بیت (ع) در سازمان نظری تبلیغ دین

 .8 تقویت بنیان های نظری ستایشگری اهل بیت(ع) از طریق «پژوهش، نظریه پردازی، تولید گفتمان، تعریف واژگان و تفقه در مسائل مبتلا به ستایشگران اهل بیت»

 .9 تدوین برنامه ملی آموزش ستایشگران بر اساسِ «اسناد بالادستی نظام درحوزه آموزش»، «تجارب پیشکسوتان»، «نظر صاحب نظران» و «نظریه های علمی در حوزه برنامه ریزی آموزشی«.

 .10 تدوین استاندارد های ملی «تولید متون و منابع»، «روش آموزش و سنجش»، «تربیت مربی» و «سازمان آموزشی«

.11 پژوهش و نظریه پردازی در حوزه «شعر آیینی» و «شعر هیئت»، «روش و اخلاق نقد ادبی» و «پالایش اعتقادی«

 .12 تقویت ارتباط شاعران و مداحان اهل بیت (ع) از طریقِ «برپایی انجمن های شعر آیینی در سطح کشور»، «راه اندازی شبکه های توزیع محصولات فرهنگی» و «راه اندازی رسانه های تخصصی شعر»

موضوع فعالیت های موازی و بعضا نا هماهنگ، تشکل های فعالِ ستایشگران اهل بیت (ع) (بسیج مداحان، هیئت رزمندگان، بنیاد دعبل، خانه مداحان و کانون مداحان و شاعران آیینی ) را بر آن داشت تا  از بهمن ماه سال 91 «شورای هماهنگی تشکل های ستایشگران اهل بیت(ع)» را با هدف ایجاد هماهنگی در برنامه ریزی و اجرا راه اندازی کند.

ان شاء الله و به مدد اهل بیت(ع) این شورا تمام توان خود را به کار خواهد بست تا در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری درحوزه ستایشگری اهل بیت (ع) هیئات مذهبی راهبرد های فوق الذکر را در دستور کار خود قرار دهد.

«بسیج مداحان، هیئت رزمندگان، بنیاد دعبل، خانه مداحان، کانون مداحان و شاعران آیینی»



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین