عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۳۷
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۰
صبر و اراده اهل بیت در دیدگاه استاد آقاتهرانی:
وقتی این همه نوازش ومهرجویی امام را دید، گفت: شهادت می دهم که تو در زمین، خلیفه خدایی. من قبل از این دشمنی تو وپدرت را در دل جای داده بودم، امّا اکنون تو نزد من محبوب ترین خلق خدا هستی! این برای ما درس است. امام (ع) با برخوردی زیبا، شخص را برای همیشه به راه می آورد.
عقیق: « یک روز امام حسن مجتبی (ع) بر مرکب خود سوار بود. مردی شامی از راه رسید و فحش و ناسزای بسیار به آن حضرت گفت.
 
امام مجتبی (ع) جواب او را نگفت تا این که سخن خود را تمام کرد آن گاه امام صورت خود را به سمت مرد شامی برگرداند و فرمود: گمان می کنم که تو غریبه باشی؟ به نظرم تو دچار اشتباه شده ای. اگر از ما چیزی بخواهی به تو عطا می کنیم واگر بخواهی که ماتورا هدایت کنیم، هدایت می کنیم، اگر گرسنه ای تو را سیر کنیم واگر می خواهی در منزل ما بیایی، بیا. اگر برهنه ای تو را می پوشانیم واگر محتاجی، تو را بی نیاز می کنیم. اگر از جایی رانده شدی، به تو پناه می دهیم و... .
 
جملات امام، مانند پتکی بود که بر سر آن مرد شامی فرود می آمد! وقتی این همه نوازش ومهرجویی امام را دید، گفت: شهادت می دهم که تو در زمین، خلیفه خدایی. من قبل از این دشمنی تو وپدرت را در دل جای داده بودم، امّا اکنون تو نزد من محبوب ترین خلق خدا هستی!
 
این برای ما درس است. امام (ع) با برخوردی زیبا، شخص را برای همیشه به راه می آورد. راه کار درمان ضعف اراده، سیر در حالات بزرگان است. مطالعه کتاب هایی که در مورد بزرگان دین و اهل بیت (ع) نوشته شده است، در درمان ضعف ارداه، بسیار مهم است.»

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام آقاتهرانی
212113

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین