عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

حجت‌الاسلام‌ ماندگاری تبیین کرد؛
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت متمدن دانستن بی‌حجابی را انحراف و خارج شدن از هدایت و ولایت الهی توصیف نمود و گفت: خداوند متعال جامعه‌ای که یاری‌رسان ولی‌فقیه باشد و در مسیر احکام الهی قدم بردارد را بیمه می‌کند.

عقیق: حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره)، ضمن اشاره به روایاتی از وجود نازنین امام رضا علیه‌السلام، « كَلِمَةُ لا اِلهَ اِلاَّ اللّهُ حِصْني فَمَنْ دَخَلَ حِصْني اَمِنَ مِنْ عَذابي» و « وَلَایَةُ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ» با تأکید بر این‌که خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرمایند؛ « أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»[۱]، اظهار داشت: در صلوات شعبانیه می‌خوانیم، هرکس زیر چتر پیامبر خدا و اهل‌بیت علیهم‌السلام قرار گیرد، در امنیت خواهد بود.

وی در ادامه ضمن اشاره به معانی امنیت، بابیان این‌که اگر بخواهیم معارف و مفاهیم اسلامی و دینی را خوب بفهمیم و خوب بفهمانیم، باید با مفاهیم قابل‌فهم نوجوانان و جوانان آشنا باشیم، اظهار داشت: بیمه شدن از عذاب‌های دنیا و آخرت نخستین تأثیر قرار گرفتن در زیر چتر معارف ناب الهی است.

وی در اشاره به معانی عذاب، اضطراب را نخستین منزلگاه تجلی عذاب در وجود آدمی توصیف نمود و با تأکید بر این‌که هرکسی زیر چتر ولایت خدا و اهل‌بیت علیهم‌السلام قرار گیرد، عذاب اضطراب را نخواهد چشید، خاطرنشان ساخت: رهایی از اضطراب و رسیدن به آرامش درونی تنها در سایه‌سار قرار گرفتن زیر چتر ذکر الله حاصل می‌گردد.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر به برخی از مصادیق شکل‌گیری اضطراب در زندگی اشاره نمود و بابیان این‌که کسی که خود را بیمه خدا کند، در سخت‌ترین شرایط آرامش درونی خواهد داشت، تصریح کرد: ایمان به خدا و ولایت پیامبر و اهل‌بیت علیهم‌السلام انسان را از سه عذاب اضطراب، انحراف و سقوط بیمه می‌کند.

وی ضمن اشاره به آیه ۱۲۴ سوره طه، با تأکید بر این‌که هرکسی از زیر چتر بیمه الهی خارج شود در اضطراب به سر خواهد برد، خاطرنشان ساخت: اگر زیر چتر بیمه الهیه باشیم، خداوند متعال یاری‌رسان انسان در بزنگاه‌های انحراف خواهد بود؛ هرکسی از چتر بیمه ولایت خارج شود، حتی اگر آیت‌الله‌العظمی هم باشد منحرف و در صراط مغضوب علیهم قرار خواهد گرفت.

ماندگاری متمدن دانستن بی‌حجابی را انحراف و خارج شدن از بیمه هدایت و ولایت الهی توصیف نمود و اظهار داشت: سقوط از وادی خلافت اللهی انسان از دیگر عذاب‌هایی است که در سایه‌سار قرار گرفتن زیر چتر ولایت الله برطرف می‌گردد.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر با اشاره به این‌که برای بیمه شدن باید حق آن پرداخت گردد، اظهار داشت: خداوند متعال در آیه شریفه « وَالَّذِينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّه»؛ برای بیمه شدن در مسیر معرفت الله تاکید دارند که باید خداوند متعال، پیامبر و امامان را از تمام مخلوقات هستی بیشتر دوست داشته باشیم.

ماندگاری نخستین حق بیمه ولایت اللهی را محبت به ذات اقدس الهی توصیف نمود و ابراز داشت: هرکسی می‌خواهد بیمه ولایت الهیه داشته از اضطراب، انحراف و سقوط در امنیت باشد، باید محبتش به خداوند متعال، پیغمبر و اهل‌بیت علیهم‌السلام از همه بیشتر باشد.

وی ضمن اشاره به آیه شریفه « قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ …»[۲] اطاعت را دومین حق بیمه ولایت الهی دانست و با تأکید بر این‌که امکان ندارد کسی خدا را دوست داشته باشد، ولی اطاعت خدا نکند، تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای نادان بافهم ناقضی که از دین دارند، آیه شریفه « لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ» را به‌اشتباه معنی می‌کنند؛ این جمله برای قبل از پذیرش دین است، زمانی که فرد اسلام را انتخاب می‌کند، باید واجبات و محرمات را رعایت کند؛ همچون کسی که ادعا می‌کند من می‌خواهم تابعیت کشوری شوم، ولی قوانین آن را نپذیرم!

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت افزود: کاش مسئولین ما حجاب را به‌عنوان قانون کشوری بهتر دنبال می‌کردند؛ همان‌طور که الزام به رعایت ماسک را قانونی برای ارائه تسهیلات بانکی واداری قرار می‌دانند؛ رعایت حجاب را نیز یکی از شروط دریافت تسهیلات قرار دهند.

وی به فرازهایی از آیه شریفه ۶۹ سوره نساء اشاره نمود و بابیان این‌که پیامبران، امامان، شهدا، علمای صالح و اطاعت‌کنندگان از ذات اقدس الهی بیمه‌شدگان ولایت الهی هستند، اظهار داشت: نصرت دین الهی سومین حق بیمه قرار گرفتن بیمه ولایت الهیه است؛ مردم ایران ۴۵ سال است، با حمایت از نظام مقدس اسلامی حق بیمه ولایت الهیه را با جان‌ودل و شور و شوق وصف‌ناپذیر پرداخت می‌کنند.

ماندگاری در بخش پایانی سخنان خود، نصرت ولی الهی که در عصر غیبت در ولایت‌فقیه تجلی بافته را نصرت دین الهی توصیف نمود و اظهار داشت: خداوند متعال جامعه‌ای که یاری‌رسان ولی‌فقیه باشد را بیمه می‌کند.


[۱] – آیه ۲۸ سوره الرعد

[۲] – آیه ۳۱ سوره آل عمران

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین