عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

در سالن سلمان هراتی حوزه هنری با حضور متخصصان نوحه
دومین جلسه از سلسله جلسات تخصصی نوحه موسوم به دم آهنگ چهارشنبه ۲۶ آبان ماه در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار شد.

سرویس شعر آیینی عقیق: دومین جلسه از سلسله جلسات تخصصی نوحه تحت عنوان (( دم آهنگ)) که به بررسی مسائل روز نوحه می‌پردازد روز چهارشنبه ۲۶ آبانماه به همت مجمع شاعران اهل بیت در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار شد
 این جلسه  که اجرای آن را میلاد حسنی به عهده داش با حضور مهدی امین فروغی، حاج احمد واعظی ، حجت الاسلام جواد محمد زمانی و اکبر شیخی به همراه جمعی از فعالان عرصه نوحه برگزار شد. در این جلسه  که اجرای آن را میلاد حسنی به عهده داشت ، مهدی امین فروغی دقایقی پیرامون اهمیت پرداختن به مقوله نوحه و نوحه های دهه ۹۰ مطالبی را ارائه فرمود.
سپس اکبر شیخی به صورت تخصصی به تحلیل موسیقایی برخی نوحه های ارائه شده در دهه ۹۰ پرداخت و نکاتی کاربردی پیرامون موسیقی نوحه و نوحه سرایی ارائه کرد. در ادامه حجت الاسلام  جواد محمد زمانی به تحلیل و بررسی محتوایی ، اعتقادی و معرفتی جریان نوحه در دهه گذشته پرداخت .
سپس حاج احمد واعظی از منظر ذاکر اهل بیت علیهم السلام و نوحه خوان ، وضعیت نوحه کشور را مورد بررسی قرار داد و در خصوص سلوک نوحه سرایان گذشته و سیره شاعران اهل بیت علیم السلام نکات و اشارات ارزشمندی ارائه کرد. در ادامه جلسه دیگر حاضران از جمله مداح اهل بیت حمید علیمی ، حجت الاسلام محسن حنیفی و آقایان حمید رمی و علی قالیباف دیدگاههای خود را در خصوص مباحث مطرح شده و وضعیت نوحه امروز کشور ارائه کردند. پایان بخش دومین جلسه دم آهنگ بیانات حاج جواد حیدری مدیر مجمع شاعران اهل بیت علیهم السلام بود.

گزارش تصویری این جلسه :

 

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین