عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۸۷۹
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
گفت وگوی عقیق با سعید کرمعلی مداح بنام بندر ماهشهر
هیئت ها نمی توانند در برابر مشکلات مردم بی تفاوت باشند و با برگزاری مجالس روال عادی خود را دنبال کنند. جامعه حضور هیئت ها را طلب می کند و هیئت ها به این اعلام نیاز لبیک می گویند و وارد میدان می شوند.

عقیق: «سعید کرمعلی» مداح اهل بیت(ع) در گفت وگو با عقیق درباره بلوغ اجتماعی هیئت ها می گوید: «هیئت یک تشکیلات مردم نهاد محسوب می شود. از قدیم هیئت ها نقش اثر گذاری در بین مردم داشته اند. وقتی به تاریخ پر وفراز و نشیب کشورمان نگاه می کنیم تاثیر این اثرگذاری را بیشتر احساس می شود. هیئت ها در پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثر داشتند. آن حرکت های جهادی برای برگزاری مراسم های مذهبی در محرم نشان از عمق ارادت مردم به دستگاه سیدالشهدا(ع) داشت که نهایت به سرانجام رسید و انقلاب شکوه مند اسلامی را رقم زد. جلوتر که می رویم نقش هیئت ها در عرصه های مختلف روشن تر می شود.»

تعداد بازدید : 22

او می افزاید: «اکنون در هیئت ها یک تحول اتفاق افتاده و هیئت ها به یک بلوغ اجتماعی رسیده اند. دلیل این تحول مشخص است. هیئت و مداحان با بدنه اجتماع و مردم در ارتباط هستند. البته سالهاست هیئت ها وارد عرصه خدمات اجتماعی و حل مشکلات مردم شده اند اما این روزها همراهی هیئتی ها با مردم ضعیف بیشتر شده است. هیئتی ها به مناطق محروم می روند و به قشر ضعیت جامعه کمک می کنند. این رخداد آثار بسیار مثبتی برای مردم دارد و همبستگی تشکیلات هیئت با مردم را بیشتر بیشتر می کند. البته همانطور که گفتم ساختار هیئت از مردم است و این مردم هستند به درد هم می رسند.»

سعید کرمعلی با بیان اینکه اخیرا هیئت ها دغدغه محور شده اند، می گوید: «اگر مداح و هیئتی در بین مردم  نرود و مشکلات مردم شهر و منطقه اش را نداند موفق نخواهد بود. هیئت ها نمی توانند در برابر مشکلات مردم بی تفاوت باشند و با برگزاری مجالس روال عادی خود را دنبال کنند. جامعه حضور هیئت ها را طلب می کند و هیئت ها به این اعلام نیاز لبیک می گویند و وارد میدان می شوند. خیلی از هیئت ها با اینکه دستشان خالی است در شرایط بحرانی به میدان می آیند تا مشکل مردم را برطرف شود. مداحی که دغدغه مند باشد می تواند در جامعه و منطقه خود موفق عمل کند. این بار منفی دارد که یک هیئت برای دکورش خرج می کند ولی به مردم محروم توجه ندارد. چون مردم قضاوت می کنند. این نوع مسائل باعث جذب نمی شود بلکه موجب دور شدن مردم از تشکیلات هیئت می شود.»

این مداح اهل بیت(ع) افزاید: «اتفاقی در هیئت ما در ماهشهر افتاد همین است. در آبگرفتگی ماهشهر هیئت فاطمیون تمام قد پای مردم ایستاد و  از همان ابتدا در کنار مردم بود. این نحوی برخورد با مردم توسط جامعه هیئت اثر مثبت دارد و در جریان پیشرفت انقلاب و رسیدن به قله بسیار موثر است. البته پرداختن به مسئله مردم تنها به هیئت ما ختم نمی شود بلکه هیئت های بسیاری هستند که در عرصه خدمت رسانی به مردم وارد شدند. »

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین