عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۸۰۶
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
حجت الاسلام شریعت‌زاده:
استاد حوزه با بیان اینکه دشمنان هیچگاه از ما راضی نخواهند شد، با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم گفت: در این شرایط باید از ارث و نعمات انقلاب که همان استقلال و آزادی است، پاسداری و نگهبانی کنیم.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین حسن شریعت‌زاده، استاد حوزه و خطیب تهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه ایام‌الله در روایات ایامی دانسته شده‌اند که یاد و نام خدا را در آن روزها زنده شود، بیان داشت: هر کدام از روزها که این مشخصات، یعنی زنده شدن یاد خدا و یا زنده شدن نام پروردگار را داشته باشد، ایام الله محسوب می‌شود. حال چه سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) باشد و چه روزهایی که در روزگار عادی خودمان که نام خداوند زنده می‌شود.

چرا قرآن کریم برای ایام الله تذکر می‌دهد 

وی افزود: قرآن کریم در این باره تذکر می‌دهد که «وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ»، ای پیغمبر (ص)! روزهای خدا را برای مردم یادآوری کن. بنابراین در مناسبت‌های گوناگون تاریخ اسلام، آن روزهایی که برای مسلمانان مفید بود، مانند فتوحات، پیروزی‌ها و فتح مکه (بدون هیچ جنگی مکه فتح شد) جزو ایام الله هستند.

حجت‌الاسلام شریعت‌زاده درباره ویژگی‌های ایام الله گفت: نظر قرآن مجید این است که تمام روزها متعلق به خداوند است. اما وقتی تأکید به یک روز خاص می‌کند ـ مسلماً معلم قرآن که پیامبر (ص) و اهل بیت (ع)  هستند ـ نظرش به برنامه‌های خاص است؛ یعنی یک گونه دیگر این روزها را بشناسید که خداوند در این روز چه نعماتی به شما داده است. این‌ ایام را تعظیم کنید و بزرگ بشمارید.

تعظیم شعائر از تقوای الهی است

وی با اشاره به اینکه نظر قرآن این است که تعظیم شعائر از تقوای الهی است «وَ مَنْ یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ»، ادامه داد: امام راحل (ره) روز ۲۲ بهمن، روزهای فتح مهم در ایام دفاع مقدس و شکست منافقان در عملیات مرصاد را از ایام‌الله دانسته‌ و می‌فرمودند: به مردم هم یادآوری کنید؛ یعنی پاسداشت دفاع مقدس، رزمندگان، مادران و همسران شهدا را به نسل جدید انتقال دهید که چه روزهای سختی بر ما گذشته است و اکنون وارد چه مرحله‌ای شده‌ایم.

دشمنان هیچ گاه از ما راضی نخواهند شد/ لزوم محافظت از نعمت خاص انقلاب

این استاد حوزه علمیه تهران با بیان اینکه دشمنان هیچ گاه از ما راضی نخواهند شد، با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم خطاب به پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید که این یهود و نصاری که پشتیبان هیمنه سپاه کفر بودند، هیچ گاه از تو راضی نمی‌‌شوند؛ مگر دین آن‌ها را بپذیری «وَلَن تَرضىٰ عَنکَ الیَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم». پس ما نیز بدانیم که دشمنان دست‌بردار نیستند و باید از نعمتی که خداوند به واسطه انقلاب اسلامی عطا کرده است، محافظت کنیم.

وی گفت: در این شرایط باید از این ارث و نعمات انقلاب که همان استقلال و آزادی است، پاسداری و نگهبانی کنیم. درست است که نسل جدید امام (ره) و انقلاب را ندیده‌اند و خیلی از آن‌ها حتی جنگ را ندیده‌اند، اما ضروری است به آن‌ها یادآوری کنیم چه بر سر این کشور آمد و چه شد که اکنون به این نقطه از بزرگی در دنیا رسیده‌ا‌یم. وظیفه ما نگهبانی از این ارث و نعمت است.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین