عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۸۰۴
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
حجت الاسلام حائری‌زاده:
یک استاد اخلاق گفت: ایام الله روزی است که مردم، دست خدا را می‌بینند. البته معلوم است که خداوند جسم نیست که دست داشته باشد! بلکه طبق روایت منظور این است که خدا بر هر کاری قادر است و همه چیز را اداره می کند.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسین حائری‌زاده، استاد اخلاق در گفت‌وگویی با اشاره به تأثیر ایام الله بر زندگی انسان‌ها بیان داشت: خداوند در قرآن کریم تذکر به ایام الله می‌دهد «وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ»، بر این اساس روز ۲۲ بهمن روز پیروزی حق بر باطل، روز ۱۲ بهمن سالروز ورود حضرت امام (ره) به کشور و روز نیمه شعبان سالروز ولادت حضرت حجت (عج) از ایام الله محسوب می‌شود.

وی افزود: با این تعاریف، ایام الله روزی است که حق نمایان می‌شود. در مسأله اخیر که رهبر انقلاب به آن اشاره داشتند؛ یعنی روز شهادت سردار قاسم سلیمانی که موجب وحدت و اتحاد ملی علیه دشمنان شد و روز حمله موشکی سپاه به پایگاه عین الاسد که منجر به شکستن ابهت و هیمنه آمریکا شد، از ایام الله است.

حجت‌الاسلام حائری‌زاده با بیان اینکه ایام الله روزی است که مردم، دست خدا را می‌بینند، ابراز داشت: البته معلوم است که خداوند جسم نیست که دست داشته باشد! بلکه طبق روایت امام صادق (ع) در تفسیر «یَدُاللَّهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ» منظور این است که «خداوند متعال بر هر کاری قادر است و همه چیز را اداره می‌کند». خداوندی که از حضرت موسی (ع) حفاظت کرد و این نبی خدا، عمر طاغوت فرعون را از بین برد، آن روز نیز از ایام الله است.

وی درباره آثار مترتب ایام‌الله گفت: یک قاعده اصلی داریم که از اثر پی به مؤثر می‌بریم. یعنی انسان از مخلوق به خالق می‌رسد. وقتی خورشید و آسمان را نگاه می‌کنیم، می‌فهمیم که خالقی وجود دارد. بنابراین با ایام الله متوجه می‌شویم که خداوند مافوق دست‌ها و قدرت‌ها و دست خدا بالای دست‌هاست.

این استاد اخلاق در پایان تصریح کرد: با توجه به ایام الله سزاوار است که خداوند را با قدرت و حکمت کاملش بشناسیم و پیروی کامل از باری تعالی داشته باشیم که نتیجه آن بندگی خدا می‌شود. بندگی‌ای که از یوغ دنیا و شیاطین رها شده است.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین