عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۸۰۲
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
حجت الاسلام کاظم‌زاده:
عضو شورای مرکزی خانه طلاب جوان گفت: ملتی که کل دنیا تلاش می‌کند دارایی و سرمایه‌اش که همان ایمان به خدا باشد را از او بگیرد. می‌بینید با شهادت سردار سلیمانی به میدان آمدند و آن ایام ‌الله را رقم زدند.

عقیق:حجت‌الاسلام حسین کاظم‌زاده عضو شورای مرکزی خانه طلاب جوان در گفت‌وگویی با تأکید بر اینکه در ایام الله عظمت قدرت خداوند جلوه بیش‌تری می‌یابد، بیان داشت: آن چیزی که از قرآن یاد گرفته‌ایم، این است که بعضی روزهای سال استثناء هستند، زیرا در این روزها قدرت خداوند بروز بیشتری پیدا کرده و عظمت الهی جلوه‌گری‌اش بیشتر است.

وی افزود: در فرهنگ ما برخی ایام به ویژه روز عاشورا، روز شهادت امام علی (ع)، روز بعثت پیامبر (ص) از ایام الله محسوب می‌شود. این در حالی که در ایام الله یک زمانی بروز قدرت از جانب یک فرد یا از جانب یک ملت و جامعه اتفاق افتاده است. یعنی در این شرایط جامعه و امت مظهر قدرت خداوند می‌شوند.

حجت‌الاسلام کاظم‌زاده با بیان اینکه خداوند قدرت خودش را در قالب بلند شدن و قیام یک ملت نشان می‌دهد، تصریح کرد: این روزها در فرهنگ قرآن به «ایام الله» معروف است. به گونه‌ای که به انبیای الهی توصیه و دستور داده شده که امت خودشان را نسبت به این ایام الله تذکر دهند و یادآوری کنند در این ایام، شما این ظرفیت را پیدا کردید که مظهر قدرت خداوند باشید.

وی با اشاره به برخی ایام خاص در انقلاب اسلامی ادامه داد: اتفاقی که در این ۴۱ سال انقلاب رخ داده، این است که امتی با وجود اینکه علی الظاهر امکانات دنیایی‌اش از دشمنش کم‌‌تر و پایین‌تر است. اما یک قدرت و نیروی را به میدان‌آورده است که جبران همه نداری‌‌هایش را می‌کند و توانسته در این عرصه مبارزه و مقابله با دشمن پیروز شود.

این فعال فرهنگی اظهار داشت: ملت و امتی با ۲۵۰۰ سال سابقه شاهنشاهی که در یک سال توانست از ۱۹ دی سال ۵۶ تا ۲۲ بهمن سال ۵۷ با دست خالی زمینه سقوط نظام طاغوت را فراهم کند. در واقع ۲۲ بهمن روزی است که یک امت به پشتوانه ایمان خودش توانست این حرکت عظیم را رقم بزند.

وی گفت: رهبر انقلاب در نماز جمعه به یکی از ایام الله‌ها اشاره داشتند. ملتی که کل دنیا تلاش می‌کند دارایی و سرمایه‌اش که همان ایمان به خدا باشد را از او بگیرد. انقلابی‌گری‌ و روحیه‌اش را از او بگیرد. می‌بینید با شهادت سردار سلیمانی از هر قشری و با هر ظاهری به میدان آمدند. در واقع این روز، جلوه انقلاب‌گری یک ملت شد. آن هم به رغم همه دشمنی‌هایی که علیه او وجود دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین