عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۳۹۰
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۱
ایران کشوری با قدمت تاریخی زیاد است و ردپای این سنت و فرهنگ باستانی را می توان همه جا دید؛ از بازارها و موزه ها تا هتل های سنتی. در ایران بیش از 50 هتل سنتی وجود دارند که مهمانان خاص خود را دارند. به ویژه مهمانان خارجی که تجربه اقامت در اینگونه هتل ها را به نوعی پیوند با فرهنگ و شیوه زندگی کشوری با تمدن باستانی می دانند. از میان این همه اقامتگاه، جااینجاس به سراغ 10 تا از بهترین هتل های سنتی ایران رفته است.

عقیق:ایران کشوری با قدمت تاریخی زیاد است و ردپای این سنت و فرهنگ باستانی را می توان همه جا دید؛ از بازارها و موزه ها تا هتل های سنتی. در ایران بیش از 50 هتل سنتی وجود دارند که مهمانان خاص خود را دارند. به ویژه مهمانان خارجی که تجربه اقامت در اینگونه هتل ها را به نوعی پیوند با فرهنگ و شیوه زندگی کشوری با تمدن باستانی می دانند. از میان این همه اقامتگاه، جااینجاس به سراغ 10 تا از بهترین هتل های سنتی ایران رفته است.

هتل سرای عامری ها کاشان

هتل سرای عامری ها یکی از باارزش ترین خانه های سنتی در میان خانه های تاریخی مشهور در کاشان است. این هتل در محله سلطان امیر احمد، خیابان علوی و نزدیک میدان کمال الملک واقع شده است. به نظر می رسد قدمت بنای اولیه این ساختمان به پیش از دوران چنگیزخان برمی گردد. به علاوه آنگونه که اسناد تاریخی نشان می دهند رابطه ای بین سلسله زندیه در دهه 700 میلادی و نوسازی این بنا در دوره قاجار توسط ابراهیم خلیل خان، شاه قاجار وجود دارد.

هتل خانه تاریخی منوچهری کاشان

خانه منوچهری یکی از هتل بوتیک های شهر کاشان است که یکی از زیباترین خانه های سنتی در مناطق کویری ایران به شمار می رود. خانه منوچهری بنای بسیار زیبایی دارد و عناصری از معماری سنتی را با تجهیزات مدرن درهم آمیخته است. این هتل تمام ویژگی های معماری سنتی ایرانی از جمله ایوان، حوض و حیاط را در خود جای داده و با مبلمان سنتی هم تزئین شده است.

باید اضافه کرد که هتل خانه منوچهری از اتاق های مهمان، گالری، سالن غذاخوری با پنجره هایی رنگی، آمفی تئاتر سنتی و یک کارگاه بزرگ نساجی تشکیل شده است. منسوجات گرانبها و کمیاب این کارگاه در غرفه صنایع دستی هتل به فروش می رسد. ضمن اینکه در سرتاسر این هتل ظروف شیشه ای و سفالی به چشم می خورد و این شانس برای مهمانان وجود دارد که هنر کاشان را از نزدیک لمس کنند.

هتل داد یزد

هتل داد یزد که در قلب دومین شهر تاریخی جهان با بیش از 3 هزار سال قدمت واقع شده، از مزیت نزدیکی به جاذبه های ارزشمند تاریخی چون مجموعه امیرچخماق و آتشکده زرتشتیان برخوردار است. این هتل 61 اتاق یک تخته، دوتخته و سه تخته و نیز سوئیت های استاندارد، VIP و ماه عسل دارد؛ واحدهایی که ترکیبی از معماری سنتی ایرانی و امکانات مدرن هستند. علاوه بر این، هتل داد سالن های مختلفی هم برای برگزاری جشن ها، سمینارها و نشست ها دارد.

هتل لاله یزد

هتل لاله(مجموعه تاریخی گلشن) به دوره قاجار تعلق دارد. این بنا تا پیش از انقلاب به عنوان یک مجموعه مسکونی شناخته می شد تا اینکه در اوایل دهه 80 شمسی مورد نوسازی قرار گرفته و بعد از 3 سال به یک هتل سنتی تغییر کاربری داد. هتل لاله موقعیت مکانی منحصر به فردی دارد؛ چرا که در قلب بافت قدیمی شهر و مجاورت آب انبار تاریخی گلشن قرار گرفته است. باید اضافه کرد که اتاق های هتل لاله هم(اتاق های یک تخته و دوتخته و نیز سوئیت ها) آمیزه ای از معماری قدیمی و تجهیزات مدرن هستند.

هتل ملک التجار یزد

هتل ملک التجار عمارتی باستانی است که زمانی در مالکیت یکی از تاجران مشهور عصر قاجار به نام حاج علی عسگر شیرازی بوده است. به نظر می رسد که لقب ملک التجار هم به واسطه امانتداری وی از جانب ناصرالدین شاه قاجار به او اعطا شده باشد. نکته جالب این است که چهار نسل از نوادگان مال التجار در این بنا زندگی کرده اند. هتل ملک التجار به عنوان نخستین هتل خشت و گلی جهان شناخته می شود که در سال 97 میلادی آغاز به کار کرده و با 23 اتاق و 77 تخت پذیرای مهمانان شد.

ویژگی های منحصر به فرد هتل ملک التجار در طول زمان آن را به یک منطقه مسکونی ایده آل برای آنهایی تبدیل کرده که به دنبال آسایش و راحتی هستند. از حیاط مرکزی هتل به عنوان رستوران سنتی استفاده می شود که غذاهای محلی و بین المللی را برای مهمانان سرو می کند.

هتل سنتی اصفهان

هتل سنتی اصفهان قدمتی 80 ساله دارد و یکی از زیباترین هتل های تاریخی اصفهان است. این هتل در مجموع 16 اتاق دارد که در حال حاضر از 10 اتاق دوتخته، 5 سوئیت و رویال سوئیت تشکیل شده است. گفتنی است که تمام اتاق ها به سبک سنتی تزئین شده و به حمام، تلویزیون با کانال های ماهواره ای، رادیو و دیگر امکانات رفاهی مجهز هستند.

هتل بخردی اصفهان

هتل خانه بخردی نخستین و تنها خانه سنتی متعلق به دوره صفویه است که بازسازی شده و از سال 2005 میلادی به عنوان یک اقامتگاه سنتی مورد استفاده قرار گرفته است. این هتل سنتی برای آنهایی که به دنبال راحتی یک هتل در کنار خلوت و آرامش خانه و اقامتی خاطره انگیز در یک خانه تاریخی شبه موزه می گردند؛ بهترین گزینه است. لازم به ذکر است که هرکدام از اتاق ها و سوئیت های هتل بخردی به شیوه ای منحصر به فرد طراحی شده اند تا در کنار امکانات مدرن خود اقامتی فراموش نشدنی را برای مهمانان رقم بزنند.

هتل بوتیک نیایش شیراز

هتل بوتیک نیایش در مرکز شهر شیراز و در بین مجموعه ای فرهنگی و تاریخی از موزه ها، مساجد، کلیساها، کنیسه ها، صومعه ها و آتشگاه های قدیمی قرار گرفته است. گردهم آمدن این مکان ها در یک منطقه، آن را به یک نقطه فرهنگی و تاریخی غنی در شهر مبدل کرده است. و بالاخره اینکه هتل نیایش از 74 اتاق دوتخته و یک تخته و یک واحد خوابگاه شش تخته تشکیل شده است.

هتل مشیرالممالک یزد

هتل مشیرالممالک نخستین باغ هتل ایرانی با 13 هزار مترمربع مساحت است. این بنا معتقد به دوره قاجار است و نمونه ای منحصر به فرد از معماری سنتی یزد است. حیاطی زیبا مزین به گلها و درختانی که روح را جلا می بخشند، استخری بزرگ با فواره های دیدنی، جوی های آب و دو طوطی دم بلند که در حیاط باغ سکنی گزیده اند؛ این مکان را به یک بهشت مبدل کرده اند. نشستن روی تخت های سنتی در باغ و صرف یک لیوان نوشیدنی یک راه عالی برای استراحت پایان روز است. در پایان باید اضافه کرد که معماری، سقف و مبلمان سنتی ایرانی در کنار تمام امکانات یک اقامت خاطره انگیز و آرام را برای شما رقم می زنند.

هتل سنتی یزد

هتل سنتی یزد یک خانه سنتی زیبا است که نمادی از فرهنگ و معماری این منطقه به شمار می رود. هتل سنتی در بافت تاریخی شهر و مجاورت با بازار تاریخی و مجموعه امیرچخماق واقع شده؛ 3 حیاط، 24 اتاق، 2 رستوران، سالن کنفرانس، کافی شاپ و رستوران فست فود دارد که ترکیبی از معماری سنتی و مدرن هستند. البته امکاناتی چون سونا، جکوزی، تلویزیون، کافی نت، ماساژ درمانی و گیاه درمانی هم در این هتل به چشم می خورد. بسیاری از مهمانان از نشستن روی تخت های سنتی حیاط، استشمام بوی گل ها و نمای زیبای هتل لذت می برند.

همانطور که گفتیم تعداد هتل های سنتی در ایران کم نیست. ما در مطلب بهترین هتل های سنتی ایران تنها به 10 نمونه از آنها اشاره کردیم که در شهرهای یزد، کاشان، اصفهان و شیراز واقع شده اند. تلفیق معماری ایرانی این هتل ها با امکانات مدرن، آنها را به مکانی ایده آل برای اقامت تبدیل کرده است.
اگر قصد رزرو هر کدام از هتل های ایران را داشته باشید، می توانید این کار را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهید. فقط کافیست به سایت جااینجاس مراجعه کرده و نام هتل مورد نظرتان را برای رزرو هتل شیراز، رزرو هتل اصفهان، رزرو هتل یزد و ... وارد کنید. جهت تسریع در پروسه رزرو آنلاین هتل فیلترهای جستجوی هتل برای شما تعبیه شده تا با توجه به اولویت خود انتخاب کنید. برای مثال اگر قصد رزرو هتل کیش را دارید و می خواهید هتل تان در نزدیکی یک مرکز خرید خاص باشد؛ در بخش جستجو بر اساس آدرس نام مرکز خرید را وارد کنید. با این کار تمام هتل های نزدیک آن مرکز خرید برای شما به نمایش در می آیند. در مرحله نهایی با بررسی امکانات و نظرات کاربران می توانید رزرو خود را کامل کنید.

اقتباس شده از:
https://jainjas.com/shiraz
https://jainjas.com/isfahan
https://jainjas.com/yazd


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین