عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۳۳۰
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴
یک سال که شب نیمه شعبان مصادف با ایام زمستان بود و هوای قم به حدی سرد بود که آب در چند ثانیه یخ می بست، همان شب نیمه شعبان رفتم در مجلس جشنی که به مناسبت میلاد ...

عقیق:یکی از اعمالی که سفارش بسیاری بر آن شده است، اقامه نمازشب می باشد که در این راستا داستان هایی از نمازشب ائمه (ع) و بزرگان دین در شماره های مختلف تقدیم نگاه شما خوبان خواهد شد.

 

* نماز شب شیخ محمد تقی بهلول

عالم ربانی مجاهد خستگی ناپذیر حضرت حاج شیخ محمد تقی بهلول می فرمودند:

نماز شب، خیر دنیا و آخرت را دارد؛ وقتی می گوییم بخوانید، دلیل هم داریم که خیر دارد؛ مثلا زمانی که ما در مدرسه فیضیّه با بقیه رفقا درس می خواندیم روزگار ما خیلی به سختی می گذشت.

یک سال که شب نیمه شعبان مصادف با ایام زمستان بود و هوای قم به حدی سرد بود که آب در چند ثانیه یخ می بست، همان شب نیمه شعبان رفتم در مجلس جشنی که به مناسبت میلاد حضرت مهدی(علیه السلام) تشکیل شده بود شرکت کردم و وقتی به مدرسه برگشتم، درب مدرسه بسته بود و درب حرم هم بسته بود و هوا هم که خیلی سرد بود و از طرفی ما هم مقید به خواندن نماز شب بودیم؛ لذا جلوی درب حرم آمدم و در همان جا روی زمین شروع به نماز شب خواندن کردم.

نماز که تمام شد، یک مرد ترک زبان جلو آمد و گفت: حرم کی باز می شود؟ گفتم: یکی دو ساعت دیگر. گفت: دوستانم منتظر من هستند که باید بروم. شما لطف بفرمایید این شمع ها را بگیرید و هر شب جاهایی که از حرم تاریک است از طرف من روشن کنید.

من هم شمع ها را گرفتم و بعد آن شخص به من مقداری پول داد و رفت که وقتی من توجه کردم، دیدم ۵۰۰ تومان است که در آن زمان مبلغ قابل توجهی بود به من داده است که با آن ۵۰۰ تومان خیلی ازمشکلات ما حل شد.

بله این یک نمونه از خیر دنیا و آخرت نماز شب است.

 

* نماز شب آیت اللَّه العظمی بهجت (ره)

آیت اللَّه شیخ جواد کربلایی می گوید:

جناب آیت اللَّه بهجت در جدیّت در نماز شب و گریه کردن در نیمه های شب مخصوصاً شب های جمعه کوشا بودند.

یکی از علما و مشاهیر به من فرمودند که: شب جمعه در مدرسه سید در نجف اشرف درنیمه شب بنده شنیدم با صدای حزین و ناله و گریه در حالی که سر به سجده گذاشته بود مکرراً به حق تعالی عرضه می داشت:

«الهی من لی غیرک، أسئله کَشفَ ضُرّی وَ النَّظَرَ فی أمْری». (۱)

 

۱. برگی از دفتر آفتاب، ص ۵۰

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین