عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۱۰۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
تفاهمنامه حج تمتع سال ۱۳۹۹ بین رئیس سازمان حج و زیارت و وزیر حج و عمره عربستان به امضا رسید.

عقیق:تفاهم‌نامه حج تمتع سال ۱۳۹۹ در پی مذاکرات یکشنبه ۱۷ آذرماه بین هیأت جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی رضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت و محمد بن صالح بنتن وزیر حج و عمره عربستان سعودی امضا شد.

علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در پایان مذاکرات حج تمتع گفت: این مذاکرات پس از تبادل نظر و جمع‌بندی کارشناسان دو طرف و ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات و درخواست‌ها به انجام رسید.

وی با بیان اینکه محور مذاکرات ما تاکید بر حفظ عزت، کرامت، امنیت  و آرامش زائران و حجاج ایرانی بود، افزود: توسعه و تقویت هماهنگی‌ها و تعاملات دو جانبه به منظور تسهیل امور اجرایی و ارائه خدمات باکیفیت و بهتر به زائران دربخش‌های مختلف همچون حمل و نقل، اسکان و نیز انجام پشتیبانی‌های لازم از جمله مباحث مورد تاکید در این مذاکرات بود.

رشیدیان همچنین ارائه تسهیلات بیشتر از سوی طرف عربستانی برای شرکت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نقل و انتقال حجاج را از جمله مباحث مورد توجه در این مذاکرات دانست و خاطر نشان کرد: در این راستا موضوع بهره‌گیری از ظرفیت فرودگاه طائف برای جابه‌جایی زائران ایرانی در موسم حج مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به مشکلاتی که برای زائران ایرانی طی سنوات گذشته در زمینه اسکان در شهر مدینه وجود داشت، افزود: بدین منظور به وزیر حج و عمره عربستان اعلام کردیم که سرمایه گذاران ایرانی آمادگی مشارکت درساخت هتلهای مناسب  در مدینه را دارند. بر این اساس مقرر شد این موضوع توسط مبادی ذیربط بررسی و پاسخ آن به سرعت اعلام شود.

رشیدیان گفت: همچنین در این جلسه موضوع پیگیری حقوق شهدای منا مطرح و از وزیر حج و عمره عربستان خواسته شد روند پیگیری این موضوع تسریع شود و وی نیز اعلام کرد، موضوع همچنان در دست پیگیری است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین