عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۸۲۸
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵
امام جمعه ارومیه مطرح کرد:
حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: بنابر تصریح آیات قرآن انسان در روز قیامت تنها به عرصات محشر می‌آید و داشته‌های مادی انسان در دنیا در آخرت برای انسان فایده‌ای نخواهند داشت و آنچه که در قیامت به درد انسان می‌خورد ایمان و عمل صالح است.

عقیق:حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، امام جمعه ارومیه، امروز در جلسه مدیران مدارس علمیه خواهران آذربایجان‌غربی، ضمن اشاره به روایاتی از ائمه معصومین(ع) اظهار داشت: ارزش عالم و مبلغ دین در نزد خداوند بسیار والاست چراکه در روایات آمده که در هنگام قیامت مداد علماء با خون شهداء وزن شده و ارزش مداد علماء بیشتر از خون شهداء می‌باشد و روز قیامت ارزش واقعی علم روشن خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حقیقت مسئله این است که بیان عالم، شهید پرور است و قطعاً در زمان ما نیز این بیان امام خمینی (ره) بود که مسیر شهادت را به شهداء نشان داد.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: تربیت عالم دینی در مدارس علمیه اگر با نیت الهی صورت گیرد مقام و مرتبت بالاتری نسبت کسانی دارد که فقط به تبلیغ دین می‌پردازند.

وی در ادامه به بیان تنها ماندن انسان در روز قیامت از زبان آیات پرداخت و گفت: بنابر تصریح آیات قرآن انسان در روز قیامت تنها به عرصات محشر می‌آید و داشته‌های مادی انسان در دنیا در آخرت برای انسان مفید فایده نخواهند بود و آنچه که در قیامت به درد انسان می‌خورد ایمان و عمل صالح است.

رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان‌غربی در پایان خاطرنشان کرد: این پست، مقام، مال و مکنت در قیامت به درد انسان نمی‌خورد و انسان باید برای قیامت خود توشه جمع کند.

 

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین