عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۷۴۲
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
آیت‌الله جاودان:
تنها کسانی که به خداوند ایمان واقعی داشته باشند و به دستورات او عمل کنند آنها سعادت دنیا و آخرت را کسب کرده به کمال انسانی می‌رسند. شرک درجاتی دارد انجام گناه نوعی شرک خفی است و وقتی انسان گناهی انجام می‌دهد در واقع به خداوند شرک داشته است.

عقیق:آیت‌الله «محمدعلی جاودان» در جلسه درس اخلاق حسینیه «شیخ مرتضی زاهد» به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: بر اساس آیات قرآن کریم مسیر حق و باطل برای انسان آشکار است.

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: آن کسانی که به خداوند ایمان آورده و نسبت به طاغوت کافر شوند سعادت دنیا و آخرت را نصیب خود کرده اند.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه مومن حقیقی به یکتایی الهی یقین دارد، تصریح کرد: ایمان به وحدانیت و یکتایی خداوند ریسمانی محکم است که اگر انسان به آن چنگ بزند، به گمراهی و ظلمات گرفتار نمی‌شود.

وی با بیان اینکه سعادت و خوشبختی انسان در رسیدن به همه آرزوهای دنیا نیست، ابراز کرد: امروز نظام سلطه و دنیای غرب بین مردم جهان دنیاطلبی را تبلیغ و ترویج می دهند تا آنان را از مسیر درست زندگی گمراه کنند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دنیا جاودانه و همیشگی نیست، گفت: تنها کسانی که به خداوند ایمان واقعی داشته باشند و به دستورات او عمل کنند آنها سعادت دنیا و آخرت را کسب کرده به کمال انسانی می‌رسند.

وی با بیان اینکه شرک به خداوند دارای درجاتی است، ابراز کرد: شرک درجاتی دارد انجام گناه نوعی شرک خفی است و وقتی انسان گناهی انجام می‌دهد در واقع به خداوند شرک داشته است.

آیت الله جاودان افزود: آنان که گناه انجام می‌دهند که به واسطه آن به آرزوهای دنیوی برسند در حقیقت به خداوند مشرک می‌شوند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان باید تابع دستورات الهی باشد، ابراز کرد: وهابی‌ها به مقدسات اسلام ایمان ندارند بر همین اساس تابع دستورات خداوند هم نیستند آنها از روی عمد بر مقدسات بی‌حرمتی می‌کنند و در این زمینه مشرک هستند.

وی با بیان اینکه طبق هوای نفس عمل کردن نیز نشانه وجود نوعی از شرک در انسان است، گفت:‌ گاهی شرک و کفر در اثر یک گناه کوچک و گاهی با یک گناه بزرگ خود را نشان می‌دهد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مومنان حقیقی از هوای نفس تبعیت نمی‌کنند که رضای خداوند را کسب کنند، ابراز کرد:‌ پرستش خداوند و اطاعت از دستورات او بر اساس انجام واجبات و ترک محرمات سبب می‌شود انسان به کمال و هدف خلقت خود برسد.

آیت الله جاودان در پایان خاطرنشان کرد: اگر انسان اعمال و رفتار صالح خود را برای کسب رضای الهی انجام دهد، شیطان نمی‌تواند اعمال او را از بین ببرد.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین