عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۷۲۶
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹
دبیر مجمع جهانی اهل بیت (ع) عنوان کرد:
دبیر مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: تاکنون دو بار به ناحیه بالکان سفر کرده‌ام و از محبت‌های مردم آن منطقه بهره‌مند شدم؛ باید بگویم مسلمان زیستن در بالکان، هنر است.

عقیق:مجمع جهانی اهل بیت (ع) آیت الله رضا رمضانی در دیدار با هیئتی از شیعیان ناحیه بالکان با بیان اینکه در اروپا برخی شرایط مثل مکه و برخی شرایط مثل مدینه است، خطاب به پیروان اهل بیت (ع) حوزه بالکان اظهار داشت: چالش‌ها و شبهات زیادی در عرصه حقوق وارد شده است و باید در عرصه حقوقی از اسلام دفاع کنید. هر کدام از شما سفیر اسلام هستید.

رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولگ‌های (دین‌شناس) شیعه تصریح کرد: عصری که در آن هستیم عصر شبهه است و هیچ زمانی مانند این زمان شبهه وارد نشده است. هرچه بتوانیم در عرصه حقوقی اسلام را به صورت دقیق معرفی کنیم نتایج خوب و مثبتی حاصل خواهد شد.

وی افزود: در قرن های هفدهم، هجدهم و نوزدهم نوعی تعارض بین عقل و دین مطرح شد و می‌گفتند نتیجه عقل بشری آزادی و رسیدن به حق است ولی دین، انسان را تکلیف مدار بار می آورد. آنها مدعی بودند نتیجه دین تکلیف مداری و نتیجه عقل هم آزادی است و اینها در مقابل هم قرار گرفت.

رمضانی اضافه کرد: حق و تکلیف دو روی یک سکه هستند و البته گاهی دو طرفه و گاهی یک طرفه است. دین را نباید مقابل حق قرار داد. دین تکلیف مدارِ حق محور است و امروز در عرصه های دینی و اسلامی برنده کسی است که بهترین فکر و ایده را با زبان عقل و فطرت طرح کند.

مردم جهان امروز از تفکر لیبرالیسم خسته شده است. در آنجا بی هویتی است و معنویت بدلی را جایگزین معنویت اصلی کرده اند. چون دیدند با معنویت نمی‌شود مبارزه کرد به فکر جایگزین بدلی افتادند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت افزود: شرایط ما از هرجهت بی نظیر است. در چند قرن گذشته و شاید بتوان گفت بعد از ائمه اطهار چنین شرایطی را برای تبلیغ دنیای اسلام نداشته ایم. توجه کردن به این شرایط بی نظیر برای ما خیلی مهم است.

رمضانی با اشاره به نظریه مشهور میشل فوکو که مدعی شده بود انقلاب دینی در دنیا رخ نمی‌دهد اظهار داشت: این نظریه نقض شد و انقلاب دینی رخ داد. انقلاب اسلامی ایران انقلاب دینی بود و بر پایه دین و ارزش‌های دینی بنا نهاده شد. ما باید به شرایط تبلیغی خود کاملا توجه کنیم. آیا شرایط ما در عرصه تبلیغی مانند مکه است یا مدینه؟ شرایط مکی با مدنی بسیار متفاوت است. در شرایطی که پیامبر (ص) در مکه بودند از مبدا، معاد، جاودانه زیستن و ابدیت بحث می شد و خیلی چیزها هم حرام بود ولی احکام آنها ابلاغ نشده بود و نیز برخی از واجبات نیز مانند جهاد و زکات واجب نشده بود.

 

منبع:ایرنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین