عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۶۲۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
معاون فرهنگی دفتر آیت‌الله جوادی‌آملی:
حجت‌‌الاسلام خراسانی با بیان‌اینکه نمی‌شود جهانی شعار داد اما منطقه‌ای و قشری عمل کرد، گفت: منتظر واقعی باید معتقد و مروج وحدت باشد زیرا حضرت مهدی (عج) متعلق به دین یا مذهب یا گروه خاصی نیستند.

عقیق:حجت‌ الاسلام والمسلمین «ابوالفضل خراسانی» در گفت‌ و ‌گویی با بیان اینکه بحث وحدت بستری منطقی می خواهد، اظهار کرد: مسئله وحدت صرفا شعار نیست بلکه بحثی حقیقی و منطقی است زیرا اسلام، دینی جهانی است.

 

معاون فرهنگی دفتر آیت‌الله العظمی جوادی افزود: وقتی دینی، جهانی است همه موضوعات آن از جمله وحدت، بحثی جهان شمول است؛ در واقع درست نیست جهانی شعار دهیم ولی منطقه ای و قشری عمل کنیم.

 

وی تصریح کرد: دینی که کتابش، پیامبرش و آموزه هایش جهانی است، پیروانش نیز باید جهانی فکر و عمل کنند بر این اساس، هفته وحدت نیز آموزه جهانی اسلام برای اتحاد مردم سراسر جهان ذیل شعار توحید است.

 

خراسانی در ادامه با بیان اینکه آیت الله العظمی جوادی آملی به عنوان حکیم انقلابی، معتقدند ما به عنوان منتظر واقعی امام زمان (عج) باید جهانی فکر کنیم، تاکید کرد: منتظر واقعی باید معتقد و مروج وحدت باشد زیرا حضرت مهدی (عج) متعلق به دین یا مذهب یا گروه خاصی نیستند.

 

وی در ادامه بیان کرد: دینی که نگاه و باور جهانی دارد باید با زبان عقل، منطق و استدلال با مردم سخن بگوید. وقتی امیرالمومنین امام علی (ع) در غزوه خیبر در قلعه را کند و این قلعه فتح شد، جعفر از حبشه برگشت، پیامبر اسلام (ص) فرمودند: نمی دانم برای کدام یک از این دو رویداد بیشتر خوشحال باشم: فتح خیبر یا آمدن جعفر. جعفر، سفیر حضرت محمد (ص) بود که با زبان منطق و استدلال با مسیحیان بحث کرد و آنان با شنیدن پیام جهانی اسلام، مسلمان شدند.

 

معاون فرهنگی دفتر آیت‌الله العظمی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی امام زمان (عج) ظهور کنند افرادی را به عنوان مبلغ دینی برای معرفی درست اسلام به جهانیان اعزام می کنند و این افراد در صورتی موفق خواهند بود که اولا، با ادیان و مذاهب مختلف آشنا باشند و ثانیا، در باور و رفتار، معتقد به وحدت باشند و ثالثا، بتوانند رویکرد وحدت آفرین اسلام را برای پیروان سایر مذاهب با زبان عقلانی و روشنگرانه تبیین کنند.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین