عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۰۰۷
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
مدیر حج و زیارت استان قزوین گفت: تاکنون ۴۴ هزار قزوینی برای حضور در پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کردند که در مقایسه با سال گذشته این میزان به دو برابر رسیده است.

عقیق:محمدرضا یوسفی مدیر حج و زیارت استان قزوین با اشاره به افزایش زائران قزوینی، تصریح کرد: تاکنون ۴۴ هزار قزوینی در سامانه سماح ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۲۴ هزار نفر از شهرستان قزوین، سه هزار نفر از شهرستان تاکستان، دوهزار و ۸۰۰ نفر از شهر محمدیه، دوهزار و ۶۰۰ نفر از شهرستان البرز، دوهزار نفر از شهرستان بوئین‌زهرا و باقی از سایر شهرستان‌ها ثبت‌نام کردند.

وی افزود: سال گذشته حدوداً ۱۹ هزار نفر از استان قزوین در سامانه سماح ثبت کرده بودند، می‌توان گفت حذف روادید در افزایش شمار زائران بی‌تأثیر نبوده است، اگرچه هرساله به سیل دوستداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و مشتاقان زیارت کربلا در اربعین اضافه می‌شود.

مدیر حج و زیارت استان قزوین اظهار کرد: زائران اربعین تا هفتم آبان ماه، امکان سفر به عراق را بدون دریافت روادید (ویزا) دارند؛ متقاضیان حضور در عتبات عالیات تا این تاریخ برای سفر به عراق باید حتماً در سامانه سماح نام‌نویسی کنند.

 

منبع:برنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین