عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۸۲۷
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
اینجا پایانه مسافربری کرمان است. جایی که می‌شود نذری جالب نیکوکاران گمنام برای مشتاقان زیارت امام حسین(ع) و شرکت در پیاده‌روی اربعین را دید. نذر بلیت برای راهی کردن زائر به کربلا.

عقیق:لابه‌لای همه خبرهای جالبی که این روزها می‌شود درباره عشق مردم به زیارت سیدالشهدا(ع) و شرکت در بزرگترین تجمع انسانی دنیا در مسیر پیاده روی تا کربلا دید، این یکی شاید جدیدتر باشد. به‌ویژه وقتی برخی مشکلات را درباره هزینه‌های سفر زمینی و هوایی ببینی و کیسه‌هایی که بعضی سودجویان از این راه برای خودشان می‌دوزند.

این‌جا، پایانه مسافربری کرمان است. یکی از دهها پایانه مسافربری که قرار است عاشقان امام حسین(ع) را به مرزهای غربی برساند و آنان را راهی عراق و مسیر پیاده‌روی اربعین کند.

اما کمی گشت و گذار در این پایانه کافی‌است تا زیر پوست شهر، ردپایی از عشق بی حد و مرز به سالار شهیدان را پیدا کنی. نشانه‌ای از نیکوکاران گمنامی که بی منت و چشم‌داشت و بدون آن‌که حتی کوچکترین نشانه‌ای از آنان باقی بماند، یک یا چند بلیت به مقصد شهرهای مرزی خریداری می‌کنند. بلیت‌ها را می‌سپرند به مسئول فروش ترمینال تا به مسافران کربلا، بلیت نذری هدیه کنند.

 

روایت کوتاه خبرنگار «فارس» از این نذر جالب را بخوانید:«در حین تهیه این گزارش و گفت‌وگو با مردم و اینکه بلیت چرا تمام شده و تقریباً برای اتوبوس عادی خیلی کم است، متوجه اتفاق جالبی در این پایانه شدم که به عشق آقا اباعبدالله (ع) شکل گرفته بود.یکی از مسئولان حاضر در پایانه مسافربری به ‌من گفت: آن شخصی که آمد و 10 تا بلیت خرید و رفت را دیدید؟ گفتم چه‌طور؟ گفت اینجا افرادی می‌آیند که نذر دارند دیگرانی را به کربلا بفرستند و ما شاهد این خرید چندتایی بلیت هستیم. بله، یک نفر 10 بلیت خرید و همین جا هدیه داده به کسانی که آرزوی سفر به کربلا و شرکت در پیاده‌روی اربعین را دارند به سمتش رفتم تا از نذرش بپرسم اما رفت تا نذرش بماند برای دلش...

به گفته افراد حاضر در پایانه، اینجا  کسانی هستندکه می‌نشینند تا شاید کسی نذری داشته باشد و بلیتی برایشان بخرد، می‌گویند این روزها این نذرها تکرار می‌شود...اما پس از این اتفاق و این حرف‌ها که به‌همراه بغض و چشم‌های خیس آن جوان مسئول برایم روایت شد، گفتم چه‌قدر خوب است، گزارشات اینچنین حالمان را خوب کند.»

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
ایمان قره داغی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
0
0
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین(ع)
ای که به عشقت اسر خیل بنی ادمند بی خبران غمت باخبر از عالمند
جانم حسین(ع)-عشق بی انتهاست ارباب حسین(ع)
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین