عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۶۲۸
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
سناریوی حذف عنوان «شهید» از تابلوی معابر این‌بار در ساری/
سناریوی ادامه‌دار حذف عنوان «شهید» از تابلوی خیابان‌ها و کوچه‌های کشور این‌بار به مازندران کشیده شد و در شهرستان ساری در بعضی کوچه‌ها به مکرر شاهد حذف عنوان «شهید» هستیم؛ به راستی چه کسانی و با چه هدفی به دنبال اجرای پروژه شهیدزدایی در کشور هستند؟

عقیق:حدود یک ماه گذشته بود که حذف عنوان «شهید» از تابلوی برخی کوچه‌های منطقه یک تهران با حساسیت و واکنش مردم در فضای مجازی همراه شد؛ در پی این اقدام شهردار تهران نیز دستور داد تا این تابلوها پایش و رفع نقص آنها صورت گیرد.

حذف عنوان «شهید» در تابلوهای بعضی از کوچه‌های تهران خلاصه نشد و این مسئله در برخی شهرهای کشور مشاهده شد؛ برخی خبرها از حذف عنوان «شهید» در شیراز، تبریز، یزد، گرگان، کرمان، جیرفت، کوهبنان، سیرجان و... حکایت دارد. در یکی از شهرهای کشور نام شهید از یکی از کوچه‌های شهر برداشته و نام مارکوپولو نهاده شد!

پس از این اقدام که با واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی و رسانه‌ها همراه بود و ائمه جمعه، نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها، مسئولان کشوری و نظامی نسبت به آن موضع گرفتند، بسیاری از جوانان بسیجی و انقلابی در کشور با راه‌اندازی یک پویش اقدام به اضافه کردن نام «شهید» به تابلوها کردند.

حالا این روزها سناریوی ادامه‌دار حذف عنوان «شهید» از تابلوی خیابان‌ها و کوچه‌های کشور این‌بار به مازندران کشیده شد؛ در شهرستان ساری نیز در بعضی کوچه‌ها به مکرر شاهد حذف عنوان «شهید» هستیم. در بلوار امام رضا(ع) ساری در خیابان شهید حقانی شاهد حذف عنوان «شهید در کوچه‌های آن هستیم.

پس از حذف شهید فهمیده از کتب درسی، این‌بار عنوان «شهید» از تابلوهای کوچه شهید فهمیده ساری حذف شده است! در تمامی کوچه‌های شهید فهمیده هیچ اثری از عنوان «شهید» نیست.

در خیابان شهید جهان‌پیما ساری نیز عنوان «شهید» از تابلوی بوستان شهید جهان‌پیما حذف شده است؛ البته این تابلو از زمان نصب آن در سال 94 عنوان «شهید» را نداشته است.

حال این سؤوال مطرح می‌شود مسؤولان امر در حذف عنوان «شهید» از بعضی تابلوهای ساری مرتکب اشتباه سهوی شده‌اند یا به‌صورت عمدی اقدام به این کار شیطنت‌آمیز کرده‌اند؟ اگر این این اقدام به‌صورت سهوی صورت گرفته مردم ساری منتظر پاسخ مسؤولان شهرداری و اصلاح این تابلوها هستند اما اگر عنوان «شهید» عمدی از تابلوها حذف شده است باید منتظر واکنش‌های مسؤولان و برخورد جدی با متخلفان باشیم.

برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی بر این باورند حذف عنوان «شهید» در کشور با برنامه و هدف خاصی انجام می‌شود؛ به راستی چه کسانی و با چه هدفی به دنبال اجرای پروژه شهیدزدایی در کشور هستند؟

عکس و گزارش از: صاحب نجفی


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین