عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۶۰۳
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
آیت‌الله جاودان:
یک استاد حوزه علمیه گفت: خرید، تربیت و آزاد کردن بردگانی که اسلام را از امام سجاد(ع) فرا گرفته و مسلمان شده بودند، معجزه بزرگ حضرت(ع) در عصر خفقان حکام جائر بنی‌امیه بود.

عقیق:آیت الله «محمد علی جاودان» در جلسه درس اخلاق که در حسینیه مرحوم شیخ زاهد برگزار شد به سخنرانی پرداخته و اظهار کرد:  اوصیاء و جانشینان پیامبران در طول تاریخ دینی را تبلیغ کردند که پیامبران، آن دین را آورده بودند.

 

این استاد حوزه علمیه افزود: همه پیامبران از آدم(ع) تا خاتم(ص) همه وصی و جانشین داشتند.

 

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه کار اوصیاء الهی و ائمه معصومین(ع) حفظ دینی است که پیامبر(ص) آورده است، تاکید کرد: پیامبر(ص)‌ ۱۲ وصی برای خود قرار دادند و فرمودند که نفر آخری غیبتی طولانی خواهد داشت.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه وقتی امامت امام سجاد(ع) رسید چیزی از دین باقی نمانده بود، ابراز کرد:‌ حضرت(ع) باید تلاش می‌کردند که دین را برگردانند نماز، روزه، خمس و بسیاری از مسائل دینی دیگر را تغییر داده بودند بنابراین امام باید آن را تصحیح می‌کردند.

 

وی افزود: پیامبر(ص) فرمودند یک زمانی می‌آید که از اسلام تنها نام آن باقی می‌ماند، وقتی سایر پیامبران از دنیا می‌رفتند از دین آنها حتی اسمی هم باقی نمی‌ماند نماز، روزه و همه آنچه در دین بوده را از بین می‌بردند. حتی جایگاه خداوند و رسول(ص) او را نیز تحریف می کردند.

 

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه پس از پیامبر(ص) تنها نامی از دین باقی مانده بود، گفت: جریان دین گریزی چنان قوی شده که حضرت سجاد(ع)‌ نمی‌توانستند حتی کوچکترین سخنی درباره دین بگویند بر همین اساس برده‌هایی را خریداری و در منزل تربیت می‌کردند که اصول و فروع دین را به طور کامل یاد گرفته باشند سپس آنها را با دادن سرمایه در جامعه آزاد می‌کردند.

 

وی افزود:‌ حضرت سجاد(ع) با زحمات فراوان هزاران برده را خریداری و در خانه خود تربیت اسلامی و مسلمان ‌کردند تا با بی‌ دینی که در جامعه ترویج داده می شد، مبارزه کنند.

 

آیت‌الله جاودان خاطرنشان کرد:‌ فضای جامعه چنان فاسد شده بود که مکه اولین شهر مقدس اسلام و مدینه دومین شهر مقدس اسلام مرکز تعلیم موسیقی شد و بهترین آوازخوان‌ها و نوازندگان در مکه و مدینه حضور داشتند، اینکه امام سجاد(ع)‌ در چنین خفقانی توانستند هزاران نفر را با اسلام ناب محمدی آشنا کنند خود معجزه بزرگی است.

 

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین