عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۵۵۸
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
حجت‌الاسلام نواب:
نماینده ولی فقیه در امور حج گفت: سال گذشته حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر باارسال نامه به وزیر حج عربستان پیگیر حقوق شهدای مسجدالحرام و منا شد. امسال هم من با ارسال نامه دیگری اعلام کردم که چهار سال است خانواده‌های شهدا چشم براه هستند.

عقیق:حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادواره شهدای مسجدالحرام و منا اظهارداشت: دوم مهرماه سال ۱۳۹۴ که فاجعه منا اتفاق افتاد روز بسیار تلخی بود و در صورت تدبیر میزبان می‌توانست به این صورت و با این همه شهید از جهان اسلام اتفاق نیفتد.

سرپرست حجاج ایرانی در جمع کارکنان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه آنان به کسی اجازه نمی دادند که وارد این معرکه شده و کمک کند، اظهار داشت: آن روز برای حجاج و خانواده‌ها که تلاش داشتند از وضعیت عزیزان‌شان اطلاعی بدست بیاورند، بسیار سخت گذشت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: اگر در آن وضعیت غمناک تدبیر مناسب بکار گرفته می‌شد تعداد شهدا بسیار کاهش می‌یافت.

وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام قاضی عسکر نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت در سال گذشته با ارسال نامه به وزیر حج عربستان پیگیر حقوق شهدای مسجدالحرام و منا شد، افزود: امسال هم بنده با ارسال نامه دیگری برای طرف سعودی، تصریح کردم که چهار سال است خانواده‌های محترم شهدا چشم براه هستند.

وی با اشاره به اینکه طرف ما در قضایای مختلف کاسب مابانه برخورد می‌کند نمونه‌هایی از این نوع برخورد آنها را یادآور شد و گفت: ما با چنین کشوری روبرو هستیم که حتی حملات یمنی‌ها را به گردن ایران می‌اندازد و تلاش می‌کند ما را تحت فشار قرار دهد. امیدواریم هوشیار شوند و حقوق شهدای مسجد الحرام و منا را ادا کنند.

نماینده ولی فقیه درادامه سخنان خود یاد شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و مسجدالحرام و منا را گرامیداشت وگفت: بزرگداشت دفاع مقدس نیازهمیشه جامعه اسلامی وپیروی و ادامه راه حسین بن علی (ع) است و این خط و مسیر باید به آیندگان منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه مردم و رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی، روزهای سختی را داشتند ولی ایستادند و مقاومت کردند، افزود: در آن ایام پشت جبهه نیز همان حالت جبهه را داشت و همه تلاش می‌کردند خدمت کنند.

وی در عین حال گفت: در آن دوران نیز افرادی بودند که سوء استفاده کرده و خون مردم را می‌مکیدند و درهمیشه تاریخ این دو جریان وجود داشته است.

نواب با اشاره به آیه ۴ سوره صف «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیَانٌ مَرْصُوصٌ - خداوند کسانی را دوست می‌دارد که در راه او پیکار می‌کنند گوئی بنایی آهنین‌اند» اظهار داشت: رزمندگان جزء محبین هستند و جان خود را درطبق اخلاص گذاشته‌اند.

وی در ادامه با استناد به آیات قرآن کریم هفت ویژگی برای رزمندگان برشمرد و گفت: این عزیزان بدلیل اینکه ازبا تقوایان، پاکیزگان، شکیبایان، توکل‌کنندگان، دادگران، پرهیزگاران و نیکوکاران بودند، محبوب حضرت باری‌تعالی هستند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین